גוגל ישראל (google.co.il) איננו מנוע נפרד ממנוע החיפוש גוגל העולמי. ישנם מספר הבדלים בין גוגל ישראל לגוגל העולמי:

  • שפת הממשק היא בעברית
  • מספר שירותים אותם מספק גוגל באנגלית עדיין אינם קיימים בעברית. לדוגמא: השוואת המחירים של גוגל (froogle).
  • התוצאות אותם מחזיר המנוע הישראלי אמורות להיות יותר ממוקדות למשתמש דובר עברית.

הופעה משופרת בגוגל ישראל

על מנת שאתר יופיע גבוה יותר בתוצאות החיפוש של גוגל ישראל, ישנם מספר דברים שכדאי לשים אליהם לב:

  • איחסון אתר – אם האתר מאוכסן על שרת הנמצא בארץ, אז יתכן ויהיה לו יתרון בתוצאות גוגל ישראל. עם זאת, חשוב לדעת כי ישנן חברות איחסון ישראליות המאחסנות את האתרים בפועל בחו"ל. כתובת השרת היא הקובעת, ולא כתובת החברה.
  • רישום דומיין – מידע ה-whois על הדומיין. מידע זה הוא המידע המגדיר את הבעלים הרשום של הדומיין. גוגל הפך להיות רשם דומיינים מורשה כדי לקבל מידע זה ישירות. עם זאת, כיום נראה כי לגוגל אין גישה ישירה למידע על דומיינים ישראלים.
  • סיומת הדומיין – אם האתר הוא עם סיומת .il אז יהיה לו יתרון בגוגל ישראל.
  • שפת האתר – אם האתר כתוב בעברית, מוגדr לו פונט עברי (או בינלאומי), ומוגדר בו meta-tag language עברית:

<meta http-equiv="Content-Language" content="he" />

<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=utf-8" />

חשוב להדגיש כי הנתונים שהוזכרו רק משפרים את התוצאות, אך אינם מהווים וטו – כלומר, גם אתר בעל סיומת com. יכול להופיע גבוה בגוגל ישראל, אך יתכן כי אם לאותו אתר הייתה סיומת .co.il, הוא היה מופיע גבוה יותר.