מחשבון להערכת עלות פרוייקט קידום אתרים
 
נתונים על חברת קידום האתרים (לא על האתר שלכם):
תחילת פעילות חברת הקידום
נסיון החברה בקידום אתרים
נתונים על תחום האתר שלכם:
ותק האתר
(מתי נסרק לראשונה ע"י גוגל)
גודל התחרות
(דפים בגוגל)
כמות המתחרים
(חברות כמו שלכם)
מסחריות התחרות
(חברות או בודדים)
רמת האופטימיזציה
של התחרות
ההישג הנדרש
(מיקום בגוגל)
אופטימיזציה קיימת באתר
שפת קהל היעד העיקרי
הערכת עלות
(עלות חודשית -
מינימום 12 חודשים)
0.00 ש"ח
לחודש
 

כיצד ניתן לשים תג מחיר על פרוייקט קידום אתרים? הלא כל פרוייקט הוא לכאורה שונה לחלוטין מרעהו, ולכן קשה מאד ליצור כללים מסודרים לנושא התמחור. מן הצד השני, כיצד יכול לקוח לדעת אילו הצעות מחיר אותן קיבל הן הצעות מחיר הוגנות, ואילו הצעות מחיר הן מופרזות? הנושא הופך עם הזמן לבעייתי יותר לאור הכניסה לתחום של חברות רבות המכריזות על עצמן בתור חברות קידום אתרים, ולמעשה כמעט כל חברת בניית אתרים היום מצהירה כי היא מבצעת גם קידום.

במאמר זה ננסה לסקור את הגורמים המשפיעים על גובה הצעת המחיר, ולעזור לפזר מעט את הערפל סביב הנושא.

וותק החברה

למעשה, ניתן לחלק את העוסקים בתחום קידום האתרים בארץ לארבע קבוצות עיקריות:

  1. חברות קידום אתרים שהחלו לפעול בשנת 2004 או לפני.
  2. חברות קידום אתרים שהחלו לפעול בשנת 2005.
  3. חברות קידום אתרים שהחלו לפעול בשנת 2006.
  4. חברות קידום אתרים, או מקדמי אתרים עצמאיים, אשר החלו לפעול במהלך השנים האחרונות.

בעת בדיקת הוותק של חברת קידום אתרים חשוב לדעת כי חברות קידום אתרים מסויימות מציגות את עצמן כחברות קידום וותיקות, למרות שהן למעשה חברות בניית אתרים, שקידום האתרים התווסף לסל השירותים שלהן רק בתקופה האחרונה. חברות מסוג זה יציגו לעיתים רשימת לקוחות מרשימה, אך בירור מעמיק יגלה כי לקוחות אלו היו למעשה לקוחות של בניית אתר בלבד, והחברה לא עסקה בקידום האתר כלל.

בנוסף, ישנם לא מעט מקדמי אתרים עצמאיים אשר החלו לפעול במהלך השנים האחרונות, המציעים שירותי קידום אתרים ללקוחות קטנים ובינוניים. לרוב, אותם מקדמי אתרים אינם עוסקים במקצוע לאורך שנים, כך שניסיונם בתחום דל.

מחיר הבסיס של קידום אתר צריך לנבוע באופן ישיר מתוך הוותק של החברה בתחום.

ניסיון קודם בקידום אתרים

ככל שחברה היא בעלת נסיון רב יותר בקידום אתרים, כך סביר להניח כי התוצאות שתצליח להשיג יהיו טובות יותר. לפיכך, יש לבחון את הנסיון אותו צברה החברה, ולוודא כי הנסיון הוא אכן בקידום אתרים בפועל. גם בתחום זה ניתן לחלק את מקדמי האתרים למספר קבוצות:

  1. חברות שקידמו אתרים רבים וגדולים בארץ ובחו"ל, בזירות תחרותיות מקומיות או בינלאומיות.
  2. חברות שקידמו מספר אתרים קטן, אך בינהם נמצאים אתרים גדולים ומשמעותיים.
  3. חברות שקידמו מספר רב של אתרים קטנים.
  4. חברות שקידמו מספר מצומצם של אתרים.
  5. מקדמי אתרים פרטיים אשר קידמו מספר מצומצם מאוד של אתרים (בעיקר אתרים קטנים).

תחום העיסוק של האתר

ככל שאתר שלכם עוסק בתחום תחרותי יותר, כך עולה רמת הקושי של קידומו, ומכאן גם נגזרת תוספת או הורדה של מחיר חבילת הקידום. הבסיס לבדיקת התחרותיות של תחום העיסוק של אתר הוא מספר האתרים האחרים המתחרים על מילות המפתח המרכזיות של האתר. הנה הגורמים המשפיעים על קביעת רמת התחרותיות של תחום עיסוק מסויים:

  1. מספר הדפים המופיעים בגוגל עבור מילות המפתח הראשיות, אשר מופיעות במדויק בתג ה-Title.
  2. רמת האופטימיזציה של האתרים האחרים בתחום.
  3. מספר המתחרים בתחום שביצעו אופטימיזציה עבור מנועי חיפוש.
  4. מספר המפרסמים המופיעים עבור מילות החיפוש הראשיות, וגובה התשלום לפי קליק עבור אותן מילים.

לגבי מספר הדפים המופיעים בגוגל, אני נוהג להתייחס למספר קבוצות:

  1. מתחת ל-100,000 דפים עבור מילות החיפוש המרכזיות.
  2. בין 100,000 ל-500,000 דפים עבור מילות החיפוש המרכזיות.
  3. בין 500,000 ל-1,000,000 דפים עבור מילות החיפוש המרכזית.
  4. מעל 1,000,000 דפים עבור מילות החיפוש המרכזית.

בדיקת איכות התחרות בתחום תאפשר לבצע התאמה נוספת של מחיר חבילת קידום האתר. זוהי אולי הנקודה הבעייתית ביותר לבדיקה ? מהי למעשה הרמה של האתרים המהווים את התחרות על מילות המפתח המרכזיות? גם מספר המתחרים צריך להשפיע על תחום זה. נחלק את סוגי התחרות בצורה הבאה:

  1. כמות גדולה של מתחרים, אשר חלק גדול מהם מבצע אופטימיזציה למנועי חיפוש.
  2. כמות קטנה של מתחרים, אך חלק גדול מהם מבצע אופטימיזציה למנועי חיפוש.
  3. כמות גדולה של מתחרים, אך רובם אינם מבצעים אופטימיזציה למנועי חיפוש.
  4. כמות קטנה של מתחרים, ורובם אינם מבצעים אופטימיזציה למנועי חיפוש.

ההישג הנדרש

ככל שהמיקום הנדרש על ידי הלקוח הוא גבוה יותר, כך תהיה עלות קידום האתר גבוהה יותר:

  1. קידום האתר אל מקומות 1-3.
  2. קידום האתר אל מקומות 1-5.
  3. קידום האתר אל מקומות 1-10.

רמת האופטימיזציה הנוכחית של האתר

ישנם מספר פרמטרים אותם יש לבחון לגבי רמת האופטימיזציה הנוכחית של האתר, בינהם וותק האתר בגוגל, כמות הקישורים המובילים אליו, איכות הקישורים המובילים אליו ומיקומו הנוכחי במנועי החיפוש. אתר שכבר נמצא במיקומים טובים, וכבר נמצא בנקודת התחלה טובה, יכול לקבל על כך "הנחה":

  1. אתר ברמת אופטימיזציה נמוכה (אתר צעיר, מעט קישורים, לא מופיע בתוצאות החיפוש).
  2. אתר ברמת אופטימיזציה בינונית (אתר שקיים כבר מעל 8 חודשים, עם כמות קישורים נכבדה, מופיע כבר בתוצאות החיפוש, אך לא במיקומים טובים).
  3. אתר ברמת אופטימיזציה גבוהה (אתר שקיים כבר מעל 18 חודשים, עם כמות קישורים גדולה, מופיע כבר במיקומים טובים, אך מעוניין לשפר אותם).

שימו לב כי במקרה זה, דווקא קבוצה ב' היא זו לה מגיע הנחה, מאחר ובשני מצבי הקיצון בעיתיות הקידום גדולה יותר.

שפת שוק היעד של האתר

קידום אתר ששוק היעד שלו הוא ישראל הוא מטבע הדברים קל יותר. לפיכך, יש לבצע התאמה של המחיר בהתאם לשוק היעד:

  1. אתר שקהל היעד שלו דובר עברית.
  2. אתר שקהל היעד שלו דובר אנגלית.

צור קשר עוד היום עם המומחים של SEO ישראל

להצעת מחיר ופרטים 073-2240000
שלחו לנו מייל info@seoisrael.co.il