זמן קריאה: 2 דקות

לפני יומיים פורסם באתר Search Engine Land  כי החיפוש בזמן אמת של גוגל נעלם באופן מסתורי.  היום, מסתבר כי פג תוקפו של ההסכם של גוגל עם טוויטר המרשה לה לאנדקס את הציוצים ולהציגם בתוצאות החיפוש בזמן אמת.

גוגל אישרה כי ההסכם עם טוויטר שהחל באוקטובר 2009  הגיע לסיומו בתאריך ה-2 ליולי 2011. למרות סיום ההתקשרות , מידע ציבורי אשר נגיש לזחלנים של ענקית החיפוש ימשיך להופיע בתוצאות החיפוש.  עוד ציינה גוגל כי בעתיד, כאשר החיפוש בזמן אמת יושק מחדש הוא יכלול מקורות מידע נוספים ולא רק פידים מ- Google+.

טוויטר הובילה את החיפוש בזמן אמת של גוגל

מלבד טוויטר, שירות חיפוש בזמן אמת של גוגל הציג עדכונים מדפי מעריצים של פייסבוק, חדשות גוגל, מייספייס, גוגל באז ועוד מספר אתרים חברתיים פחות מוכרים בארץ (אך מוכרים מאוד בחו"ל כגון:  Quora,  Gowolla, Me2day ועוד).  למרות הרשימה המכובדת של מקורות, אין ספק כי טוויטר הייתה הדומיננטית ביותר ושלטה ביד רמה בזרם העדכונים בזמן אמת של גוגל.

טוויטר לא נשארה חיייבת ומיד משחררת הודעה שבה נכתב כי היא ממשיכה לאפשר גישה למנועי חיפוש אחרים לרבות Bing, Yahoo!, Docomo, Yahoo! Japan ועוד .  אנשים מהתעשייה אומרים כי טוויטר לא תוותר בקלות על השיתוף פעולה עם גוגל כי מעבר לתנועה שהיא מקבלת מגוגל, החיפוש בזמן אמת הוא הדרך היחידה להגיע לציוצים שהם בני מעבר לכמה ימים. טוויטר העדיפה להפקיד את מלאכת החיפוש בידי גוגל, כי בואו נודה בזה, היא באמת עושה עבודה טובה יותר ממנוע החיפוש הפנימי של טוויטר (https://search.twitter.com/)  אך מעבר לסיבה זו, טוויטר פשוט העדיפה להשקיע את הזמן בפיתוח פיצ'רים אחרים.

מה עם הסיגנלים החברתיים של גוגל?

להפסקת שיתוף הפעולה עם טוויטר יש גם השלכות מבחינת SEO.  טוב, לא בדיוק SEO אלא קביעת סדר התוצאות בדף הראשון. ידוע כי עמודים אשר שותפו ברשתות חברתיות  (כמו טוויטר) זכו למיקומים גבוהים יותר בתוצאות החיפוש כחלק מהחיפוש האישי של גוגל.

ניתן להבין כעת מדוע הפכה הרשת החברתית החדשה Google+ לשחקן משמעותי. אם עד עכשיו הסתדרה גוגל בלי ה"לייקים" של פייסבוק, כעת , עם הפסקת השיתוף פעולה עם טוויטר היא תצטרך להסתמך על Google+ באופן בלעדי.

מה דעתכם? האם זה צעד נכון מצד גוגל?