זמן קריאה: 2 דקות

לוגו אתר מג'סטיק SEO

המאבק בתחום המעקב אחר קישורים נכנסים עולה רמה עם ההכרזה של Majestic על מעבר של המערכת שלהם למעקב קישורים הקרוב לזמן אמיתי. המשמעות היא שאינדקס הקישורים אחריהם עוקבת המערכת יהפוך לעדכני יותר עד לרמה של קישורים שנוספו ביום הקודם. בצורה זו יוכלו מקדמי האתרים לקבל מידע עדכני יותר על הצלחת מאמציהם בתחום בניית הקישורים.

נכון לעכשיו עוקבת המערכת של Majestic אחרי כ-60 מיליארדד כתובת URL שונות בכדי לאתר בהן קישורים יוצאים, והמספר הזה גדל מיום ליום. המערכת משמשת למעקב אחר קישורים בעת ביצוע קידום אתרים, והיא נותנת מידע לגבי כמות הקישורים הנכנסים, מספר הדומיינים המפנים ומידע שימושי נוסף.

בעבר בוצע המעקב של מקדמי האתרים אחר קישורים נכנסים באמצעות מנועי החיפוש, שאיפשרו לזהות את הקישורים הנכנסים אל האתר באמצעות פקודת link. מנוע החיפוש גוגל היה הראשון להגביל את יכולותיה של  הפקודה, והשאיר את מנוע החיפוש yahoo כמוביל בתחום. עם המעבר של yahoo להציג תוצאות חיפוש של מנוע החיפוש bing, התפנה התחום כמעט לחלוטין, ואת החוסר ממלאות כיום חברות פרטיות שהתחילו לספק את השירות, שהבולטות הן Majestic ו-Open Site Explorer של חברת SEO Moz.