זמן קריאה: 6 דקות

ביום חמישי ה-12 במאי התקיים מפגש Onsite עם נציגי גוגל במסגרת סדרת המפגשים/הרצאות לחיזוק הקשר עם agencies וחברות קידום אתרים בארץ. אור וירון מגוגל הציגו במהלך המפגש ארבעה חידושים עיקריים.

Multi-Channel Funnels

החידוש המעניין ביותר שהוצג לטעמי: עד עתה יכולנו לדעת על-פי נתוני Analytics על המהלך האחרון שביצע הגולש והביא ליצירת המרה. אם גולשת נכנסה לאתר פעם ראשונה בעקבות חיפוש אורגני, בפעם השנייה מבאנר ובפעם השלישית ממודעה ממומנת (כולן בטווח הזמן שמוגדר ב-cookies) ורק בכניסה השלישית נרשמה לניוזלטר שלנו, מקור ההמרה שנראה יהיה Adwords.

הכלי החדש, Multi-Channel Funnels (או כמו שהוא כונה בחיבה במפגש: MCF) מאפשר לראות את כל תהליך החשיפה של המותג או המוצר ברשת, מה שנותן מידע עשיר ורב חשיבות על התנהגות הצרכנים עד ההגעה להמרה בפועל. הכלי דורש הגדרת goals או הטמעת e-commerce בחשבון.

מסלולים לפי אינטראקציות

הדו"ח הראשון מאפשר לראות כמה אינטראקציות היו לגולש עד שהוא ביצע המרה. אינטראקציה: נכון לעכשיו מדובר בקליקים בלבד, אבל לפי נציגי Google, בעתיד ימדדו גם חשיפות.

בדוגמא הנ"ל, 87.62% מההמרות נעשו לאחר אינטראקציה אחת (ככל הנראה מותג חזק מאוד) וכעשרה אחוזים מההמרות הגיעו לאחר 2-4 אינטראקציות (בדוגמא במפגש ראינו נתונים לפיהם 37% מההמרות דרשו 2-5 אינטראקציות). שימו לב, שערך ההמרות (בכתום) גבוה יותר במקרים שבהם יש יותר מאינטראקציה אחת.

זמן עד ההמרה

דו"ח שמציג כמה זמן עבר מהאינטראקציה הראשונה של הגולש עם המוצר או המותג ועד שבוצעה המרה. הנתון הזה יכול ללמד אותנו על תהליכי קבלת ההחלטות שעוברים הגולשים עד ההחלטה לרכוש מוצר או ליצור קשר. הכלי מאפשר לנו לבדוק איך אנחנו יכולים לעזור לגולשים (תחושת ביטחון, מידע נוסף) כדי לקצר את זמן ההמרה.

דוגמא שניתנה במפגש: בעל עסק שמצא, באמצעות ה- Multi-Channel Funnels, ש- 20% מהגולשים שלו מבצעים המרה לאחר 12 ימים. במקרה הזה, הניסיון לקיצור זמן קבלת ההחלטה נעשה בשני אפיקים : Re-marketing ומתן הסבר נוסף במקום מרכזי באתר על סוגי המוצרים המוצעים.

מסלולים עד המרה

הדו"ח שהוא לב ליבו של הכלי, מאפשר לראות מהם המסלולים האופייניים שעברו הגולשים עד ביצוע ההמרה. Multi-Channel Funnels יודע להציג אינטראקציות שמקורן בכל הערוצים הדיגיטליים (רשתות שותפים, דואר אלקטרוני, רשתות חברתיות, קידום ממומן, קידום אורגני, אתרים מפנים ותנועה ישירה).

מסלולים עד המרה :Multi-Channel Funnels

מקור תמונה: http://cutroni.com/blog/2011/04/14/google-analytics-multi-channel-funnels/

אפשר לבצע פילוח של המסלולים לפי מרבית האפשרויות שקיימות ב- Analytics: מילות מפתח, קמפיין, source ואחרות.

הניתוח של המסלולים עד ההמרה יספק לנו מידע רב ערך: יכול להיות שאפיקים שיווקיים שפסלנו כי חשבנו שהם לא ממירים יתבררו כשלב חשוב המופיע במהלך תהליך ההחלטה של הגולש ברוב ההמרות שלנו, גם אם לא בשלב האחרון של התהליך, או שהוא יאפשר לקחת את המאסה הלא ברורה של כניסות ישירות, ולתת לה הסברים באמצעות אינטראקציות קודמות. במידה ובתהליך ההמרה היו מעורבים חיפושים אורגניים, נוכל לדעת לפי איזה סדר חופשו מילות המפתח: אם למשל, נכנסו לאתר פעם ראשונה על ביטוי כללי ואחר כך נכנסו לאתר פעם שנייה עם שם המותג וביצעו המרה, אז את "הקרדיט" על ההמרה הזו אמור לקבל הקידום האורגני של הביטוי הגנרי ולא הכניסה לפי שם המותג (מעולה עבור אנשי SEO).

מידע נוסף:
סרטון שמציג את הנושא
Analytics Talk

נושא שני: הוספת חשבונות לחשבון mcc

אנשי גוגל הציגו שיפור משמעותי ומשמח של הוספת חשבונות לקוח לחשבון mcc ללא צורך בהוספת משתמש עם חשבון גוגל, מה שחוסך את פתיחת החשבון הפיקטיבי שנדרש פעמים רבות – מעכשיו זה פשוט: מוסיפים את החשבון מתוך ה-MCC ללא חשבון מייל, וזהו: נוצר החשבון החדש. השלב הבא הוא להזמין את בעל החשבון לחשבון (רק במידת הצורך).

על מנת לנתק את החשבון החדש מחשבון ה-mcc, יש לוודא שקיים לפחות user אחד בחשבון שהוא ברמת admin.

נושא שלישי: +1

כידוע, 1+ הוא תוספת של רובד חברתי לתוצאות החיפוש (אורגני וממומן) המבוצעת ברמת הדף הבודד (URL) ולא ברמת האתר.

נכון לעכשיו האופציה פעילה רק ב- google.com באנגלית, כאשר הגולש מחובר לחשבון ה- gmail שלו.

דגשים מעניינים:

קידום אורגני: כמות ה- 1+ מהווה סיגנל נוסף לקביעת מיקומים (אפשר להתחיל להכין את עובדי ה- sweatshop שלכם בעולם ושיהיה בהצלחה לכולנו עם זה).

קידום ממומן: כמות ה- 1+ לא תשפיע על ציוני האיכות בצורה ישירה, אך יתכן כי מודעות עם הצבעות רבות יזכו לאחוזי כניסה גבוהים יותר.

עיקר החשיבות של לחצן 1+ קשורה להתנהגות גולשים והיא צפויה להיות סופר משמעותית. במפגש הציגו לנו נתוני מחקרים של Google על התנהגות גולשים ברכישה אונליין, וכצפוי: גולשים נוטים לרכוש יותר וביתר קלות, מוצרים שמישהו שהם מכירים המליץ עליהם. הכח שיקבל אתר או מוצר שקיבל המלצה ינבע, קודם כל, מהביטחון שההמלצה תעניק לגולשים אחרים לבצע רכישה או למסור פרטים.

שאלה שעלתה, ללא מענה בינתיים, היא האם הגולשים ימשיכו לראות רק את ההמלצות של החברים שלהם או, משלב מסוים, גם את סך כל ההמלצות שדף קיבל (מה שיהפוך את הסחר העתידי בלחיצות לפופולארי לא רק עבור קידום אורגני).

לחצן 1+ לאתרים: עדיין בפיתוח (מוזמנים להירשם כאן, כדי לקבל הודעה על הפעלת 1+ לאתרים). הדבר החשוב ביותר לדעת על הפעלת האופציה לאתרים הוא שביצוע 1+ בדף מסוים הוא לאותו URL בלבד. זה חשוב, כי החיווי על כך שמישהו מהחברים שלי המליץ על שירות או על מוצר יופיע עבורי רק אם התוצאה האורגנית או הממומנת מפנה לאותו URL ספציפי שבו נלחץ ה- 1+. לכן את הכפתור צריך יהיה להטמיע בכל דפי האתר שחשובים לנו, ונצטרך אולי גם לחשוב על דרכים לגרום לגולשים ללחוץ יותר מפעם אחת על 1+ באתר…

דיונים מעמיקים בנושא לחצן 1+ לאתרים היו בכנס Google I/O שהיה השבוע. אפשר לקרוא דיווחי משתתפים (כולל צילומי מסך) בבלוגים שונים, למשל כאן.

נושא רביעי: פורמט חדש למודעות Adwords

יכול להיות שנתקלתם כבר במקרים (אנגלית בלבד) בהם מודעת ה- adwords שלכם הוצגה כך שהשורה הראשונה והשנייה של המודעה אוחדו:

Larger Headline

לפי המידע של Google, הצגת המודעה באופן כזה מביאה ל- CTR גבוה יותר!

הפורמט החדש נקרא Larger Headline. איחוד השורות מתבצע באופן אוטומטי לפי בסיס סמנטי: אם המערכת מבינה שהשורה השנייה קשורה יותר לראשונה מאשר לשלישית, היא תיטה להציג אותן ביחד.
אין לנו אפשרות לבחור סוג תצוגת מודעה, אבל אנחנו יכולים להשפיע על קבלת ההחלטות של המערכת:

  • שימוש בסימני פיסוק: יצירת הקשר בין השורה השנייה לראשונה מושפע קודם כל מסימני פיסוק שמוצבים בסוף השורה הראשונה. הצבת "-" או "," מעלה את הסיכויים להצגת שורה ארוכה. טיפ שימושי: הצבת "!" בסוף השורה הראשונה תעלה את השורה השנייה, מבלי להציג את הסימן קריאה בכותרת.
  • תיאור: עיקרי ההצעה או הנושא המשמעותי במודעה צריכים להופיע בשורה הראשונה (דרושים עוד ניסיונות עם הפורמט הזה כדי להבין מה בדיוק זה אומר, אבל אם להסתמך על הדוגמא שלעיל, אולי בתחום השכרת הרכב ציון המחיר הוא הנושא המרכזי – הוא לא מופיע בשורה הראשונה בשתי המודעות שמופיעות בפורמט הרגיל).
  • מקומות 1-3: פורמט ה- Larger Headline מופיע רק במודעות פרימיום. את כוונון המודעות לפי הקשרי הסמנטיקה מומלץ לעשות בקבוצות מודעות שיש להן מיקומים גבוהים.