זמן קריאה: 4 דקות

פגיעה בשמנו הטוב או בשם החברה

בעידן השיימינג בו כל אדם עם חיבור לאינטרנט יכול להכפיש את שמכם הטוב או לפגוע במוניטין החברה שלכם, חשוב להיות עם האצבע על הדופק! ולהפנים 2 דברים:

  • במידה ופורסמו מאמרים / ביקורות שליליות על העסק שלכם והם כבר התחילו לתפוס תאוצה מעלה מעלה בעמוד תוצאות החיפוש – כנראה שנרדמתם בשמירה ועכשיו דחיקת התוצאות השליליות תהיה מורכבת יותר ותצריך מכם לעבוד קשה יותר. אם אתם מעדיפים להקדים תרופה למכה ומעוניינים להיחשף לבעיה בעודה במימדים קטנים – שימוש נכון ב – google alarm יעזור לכם מאוד! ( קישור למאמר עם שימוש נכון בגוגל התראות שאכתוב)
  • אין תוצאות שליליות שאי אפשר לדחוק ואין מוניטין מוכפש שאי אפשר להבריא (ברוב המקרים)

תוכן שלילי תמיד מתפשט מהר יותר מתוכן חיובי

עולם כמנהגו נוהג וכמו שהשמצות וביקורות רעות נוטות להתפשט כמו "אש בשדה קוצים" ככה גם בתוצאות החיפוש של גוגל כשביקורות ותכנים שליליים אודות העסק שלכם יחלו לעלות ברחבי הרשת ישנו סיכוי יותר מסביר שזה יתפוס תאוצה ויתקדם לתוצאות הראשונות של גוגל.
לא צריך להיות גאון שיווק בכדי להבין את הפוטנציאל ההרסני שיש לתוצאה שלילית שמופיעה במיקומים הראשונים של גוגל כשהשאילתא שהגולש מזין היא שם המותג שלכם.
אסטרטגיית דחיקת תוצאות שליליות וניהול מוניטין היא אומנות בפני עצמה! הכנו עבורכם רשימה של כלים ורעיונות להתמודדות עם פגיעה במוניטין המותג שלכם ברחבי האינטרנט!
חשוב לציין שאם מדובר בדחיקת תוצאות שליליות מאסיביות סביר להניח שהכלים האלה לא יספיקו לכם ותצטרכו להיעזר בשירותי חברה מקצועית לניהול מוניטין.

מעוניינים לנסות לבד? כתבנו מדריך דחיקת תוצאות שליליות בגוגל

היענות מוגברת על "הזכות להישכח"  (The Right To Be Forgooten)

הזכות הבסיסית של כל אדם באשר הוא "להמשיך בחייו" גם אם ביצע בעבר עבירה כזאת או אחרת (כל זמן שאין אינטרס ציבורי להיחשף למידע) תופסת תאוצה בימים האחרונים כאשר איש עסקים זכה בתביעה מול גוגל בעקבות מידע שביקש מענקית החיפוש לדחוק מעמוד התוצאות ולא זכה למענה.

פורסמה עליכם כתבה או ביקורת זדונית ולא נכונה? הורשעתם בעבירה פלילית קלה שאין לה שום קשר לעיסוק שלכם כיום? אתם יכולים לבקש מגוגל לדחוק את התוכן מתוצאות החיפוש, לא תמיד זה עובד אבל שווה לכם לנסות!

עמודי יוטיוב פעיל – שומר הראש שלכם בתוצאות החיפוש

בלא מעט שאילתות בגוגל מופיעים בראש תוצאות החיפוש סרטונים. הדרך האפקטיבית והקלה ביותר היא פשוט לעלות סרטון חיובי ליוטיוב על המותג שנפגע תדמיתית. באמצעות קידום נכון ( יכולים לקרוא כאן) אתם בדרך הנכונה לדחוק ולהשכיח את האזכורים השלילים אודות המותג שלכם.

פתיחת ערך בויקיפדיה

לא פשוט ובטח שלא פתרון גורף לכל משבר תדמיתי ברחבי הרשת היות ומערכת הסינון של וויקפדיה "בועטת" במהירות ערכים ללא ערך מוסף אמיתי לגולש, אז אם אתם מותג גדול ומוכר – באמצעות הקפדה על "חוקי המשחק" של ויקיפדיה תוכלו לייצר ערך איכותי שיתרום לכם משמעותית בדחיקת התוצאות הלא רצויות ממנועי החיפוש.

Google My Business – כרטיס הביקור של העסק שלך בגוגל

כחלק ממטרתה של גוגל להשארת הגולש במנוע החיפוש ככל שניתן החליטה גוגל לקדם את פלטפורמת "כרטיס העסק שלי" שהחל להופיע לראשונה בתוצאות החיפוש בשנת 2014 והיום 4 שנים אחרי מרבית שאילתות החיפוש על שם מותג יכלול בחלקו העליון כרטיסיית Google My Business – מגרש משחקים קטן ומתומצת לביקורות שליליות וחיוביות על המותג.

החדשות הרעות הן שאתם חשופים לביקורות שליליות. במידה וניסוח הביקורת נוגדת את מדיניות גוגל, ישנה אפשרות לשלוח בקשה להסרת התגובה וסיכוי טוב שזה יקרה. אך במרבית המקרים בקשה להסרה של ביקורת "פחות אוהדת" אך בגבולות הטעם הטוב היא משימה מעייפת שעלולה "לשרוף לכם זמן" ללא השגת המטרה הסופית – הסרת הביקורת השלילית. לכן בהרבה מקרים בהם לקוח שלכם כותב ביקורת שלילית בגבול הטעם הטוב, שווה לשלוח ללקוח הודעה ואפילו להציע לו פיצוי / חוויה מתקנת תמורת הסרה של הביקורת השלילית מכרטיס העסק שלכם בגוגל.

גוגל מיי ביזנס - צילום מסך

"טוב שם משמן טוב ועדיף פיצוי על חשבון הלקוח מביקורות שעלולות לפגוע במוניטין החברה"

החדשות הטובות הן ש – google my business הינה פלטפורמה מצוינת לדחוף לקדמת הבמה ביקורות אוהדות ותומכות שיעזרו למותג שלכם בהבראת המוניטין.

לקוחות מרוצים יצאו בזה הרגע מהעסק שלכם? בקשו מהם להוסיף ביקורת חיובית לכרטיס העסק ובכך לעזור "לאור לגבור על החושך"

בתור התחלה פתחו כרטיס לעסק שלכם בגוגל >>