זמן קריאה: 2 דקות

בדיון בקבוצת הדיון Webmaster Central של גוגל אמר ג'והן מיולר מגוגל בצורה מאד ברורה כי כיום אין שימוש בנתוני authorship לצורך קביעת המיקומים של מאמר או דף כלשהם בגוגל.

אני מוכרח לומר כי בעיני אמירה זו איננה מסתדרת עם האסטרטגיה ארוכת הטווח של גוגל, המנסה לחזות את ההסתברות לקבל תוכן איכותי בדף מסויים עוד לפני בחינת התוכן עצמו. בעבר הסתמך מנוע החיפוש של גוגל על קישורים בכדי לבצע חיזוי זה, אך כיום, בשל פעילות SEO רבה ברשת, הפכו הקישורים לכלי בעייתי לצורך זה.

האם גוגל באמת לא משתמשים ברכיב שימושי זה? ואם הם לא משתמשים, האם הם לא יעשו בו שימוש בעתיד? האם כדאי להשקיע בשיפור ה-Authorship שלנו לצורך שיפור המיקומים של התוכן אותו אנחנו יוצרים? אני באופן אישי ממשיך להשקיע ב-authorship למרות האמירה של ג'והן – נראה לי שמדובר בהשקעה כדאית.

הנה מה שג'והן אמר:

…authorship only plays a role with the "in-depth-articles" feature, and otherwise has no effect on ranking in web-search at all. I think it's a great thing to set up, but I wouldn't assume that it has any effect on normal rankings at all. We use over 200 factors in our crawling, indexing, and ranking, and we regularly make changes to our algorithms, so there are many potential reasons why a site might go up or down in rankings. My recommendation is not to focus too much on your competitors, but rather to work on making your site the by far absolute best of its kind — focus on your users, don't focus on your competitors' sites.