זמן קריאה: 2 דקות

לאחרונה התרחבה מאוד תופעת הונאות הקליקים (click fraud) בהן מבוצעים קליקים על פרסומות בכדי לגרום נזק למפרסם או ליצור רווח כספי עבור האתר בו מופיעה הפרסומת. גוגל נלחם בתופעה זו במידת האפשר, אך לא תמיד ניתן להבחין בין קליקים לגיטימיים לקליקים הנובעים מהונאת קליקים.

קליקים אותם גוגל אדוורדס מזהה כקליקים הנובעים מהונאה מסוננים מן המערכת עוד בטרם מבוצע עבורם חיוב. עד היום לא הייתה קיימת אפשרות לראות כמה קליקים לא חוקיים סוננו על ידי המערכת. עתה השתנתה התמונה, וניתן לראות נתון זה דרך פונקציית הדוחות של גוגל.

על מנת לראות את הנתונים, יש ליצור דו"ח חדש על ידי כניסה אל מסך הדוחות בחשבון, וליצור דו"ח חדש. הנתונים החדשים מופיעים עבור שני דוחות בלבד: ביצועי מסע הפרסום (Campaign Performance) וביצועי החשבון (Account Performance). עבור דוחות אלו נוספה כעת האפשרות להוסיף שתי עמודות חדשות: קליקים לא חוקיים ושיעור קליקים לא חוקיים (לחץ להגדלה):

חשוב לציין שוב כי עבור קליקים אלו לא מחייב גוגל את המפרסם, והם מסוננים בזמן אמיתי בצורה אוטומטית. אגב, לעיתים יתכן כי גוגל יחייב מפרסם עבור קליקים לא חוקיים מסויימים, אך יזכה אותו עבור אותם קליקים מאוחר יותר (כמו לדוגמא בעקבות פניה של המפרסם או בעקבות סגירת חשבון של בעל אתר שעסק בהונאת קליקים). המידע במערכת כולל קליקים לא חוקיים החל מה-1 בינואר 2006 ברמה היומית ומעלה (לא קיים מידע על קליקים לא חוקיים ברמה של שעות).

באחד החשבונות אותם אני מנהל גיליתי כי החל מה-1 בינואר היה אחוז הקליקים הלא חוקיים מעל 18%!