זמן קריאה: 2 דקות

בשעה טובה (או שלא, תלוי מאיזו נקודת מבט מסתכלים על זה) גוגל השיקו עיצוב ממשק משתמש חדש עבור Google.co.il. המראה החדש (Jazz UI), אשר הושק רשמית ב-Google.com לפני כחודשיים (לאחר כמה חודשים של בדיקות), מתמקד בחוויית משתמש משופרת והדגשת עזרי חיפוש נוספים, על מנת לתת מענה פשוט ונוח לסוגים שונים של חיפושים.

מה חדש?

סרגל החיפוש הצידי מספק נגישות נוחה יותר למגוון אפשרויות החיפוש (תמונות, סרטוני וידאו, חדשות, ספרים, בלוגים, עדכונים, דיונים ועוד), וחושף בצורה דינאמית סוגים שונים של חיפושים, בהתאם לשאילתה שהוקלדה. למשל, אם תבצעו חיפוש לערך "אורן שץ", סרגל החיפוש יחשוף בפניכם בצורה אוטומאטית קישורים לסינון תוצאות חיפוש מסוג "תמונות" ו"סרטוני וידאו". אם תבצעו חיפוש לביטוי "מונדיאל", הקישור לסינון תוצאות רק מאתרי "חדשות" יופיע. בכל שלב ניתן ללחוץ על כפתור ה"עוד" על מנת לפרוש את כל אפשרויות החיפוש.

באמצעות הממשק החדש, נוח יותר לבצע סינונים וחתכים לפי תצוגות שונות של תוצאות החיפוש. למשל: ניתן לבצע סינון תוצאות לפי זמן או תאריך, הצגת אתרים עם תמונות, שילוב תוצאות מקדימות של דפים וכדומה. אגב, ב-Google.com מופיעות אפשרויות נוספות כגון סינון תוצאות על בסיס מיקום גיאוגרפי והצגת תוצאות לוקאליות בלבד (לפי כתובת פיזית או כתובת IP), שילוב תוצאות החיפוש על גבי מפות גוגל וכדומה.
גם תחתית עמוד תוצאות החיפוש קיבל תשומת לב, באמצעות שילוב של תיבת חיפוש גדולה ואטרקטיבית יותר.

שינוי מהותי נוסף שנכלל במתיחת הפנים הזו, דווקא התרחש מאחורי הקלעים: תוצאות החיפוש עברו רשמית לשימוש בטכנולוגית Ajax. המטרה: לספק ממשק משתמש מהיר יותר, שפועל בצורה חלקה יותר. המשמעות היא שכלים המבצעים מעקב אחר מיקומים אורגניים באמצעות אחזור כתובות URL מדף תוצאות החיפוש, כעת לא ידעו לעבוד עם המשק החדש. הסיבה לכך היא שהקוד של דף תוצאות החיפוש נטען ב-Ajax ואינו מכיל את כתובות ה-URL של האתרים המופיעים בו. מפתחי הכלים יצטרכו להתמודד עם שינוי זה ולבצע אי אילו התאמות, על מנת לעקוף את הבעיה.