זמן קריאה: 2 דקות

כחובב מושבע של אוכל, מתכונים ובישול, שלעולם לא מוכן להיות שבע מספיק בכדי לטעום עוד משהו קטן, הרגשתי תחושת רעב מיידית נוכח החידוש האחרון שהתגלה לפניי ב-Google.com. לפני מספר ימים, גוגל השיקו מאפיין סינון חדש בסרגל התכונות של ממשק החיפוש החדש: חיפוש תוצאות מסוג מתכונים.

למעשה, נחשפנו לתכונה זו כבר לפני כמה חודשים, כשגוגל החלו לשלב במסגרת ה-Universal Search תוצאות חיפוש עשירות במידע משלים (תכונה שעודכנה גם בארץ הקודש), המסווגות כתוצאות מסוג Rich Snippets. כבר אז, נחשפנו ליכולת לתייג ולסמן פיסות מידע באמצעות פרוטוקולים שונים, על מנת לסייע לאלגוריתם של גוגל לשלוף מידע רלוונטי ולהציגו מחדש בצורה עשירה ואטרקטיבית יותר בתוצאות החיפוש האורגניות. תוצאות חיפוש מסוג מתכונים היו רק חלק מעדכון זה.

חיפוש תוצאות מסוג מתכונים

מתכונים מעתה ניתן לחפש אתרים מסוג מתכונים בלבד, באמצעות לחיצה על הקישור "מתכונים".

בנוסף לכך, ניתן לבצע סינונים נוספים של התוצאות, על מנת לסייע לגולשים למקד את החיפוש אחר מתכונים ספציפיים. כשמבצעים חיפוש של שמות מתכונים, אפשרויות הסינון מופיעות בסרגל התכונות גם מבלי ללחוץ על האפשרות לסינון התוצאות למתכונים בלבד. ניתן לסנן את התוצאות לפי מרכיבי חובה ו/או שלילה, זמן הכנה רצוי או כמות קלוריות.
בשלב זה, תכונה זו זמינה אך ורק בארה"ב ויפן (ועדיין לא בישראל), כשבהמשך היא תשולב גם במדינות נוספות.

 

מה הלאה?

אין ספק שה-Rich Snippets עוזרים לנו, בתור גולשים, להבין יותר על תוכן הדפים והרלוונטיות שלהם לשאילתה שביצענו, עוד בטרם לחצנו על אחת מהתוצאות. אין לי ספק שתכונה זו יכולה לשמש אותי אישית, בתור חובב בישול ואוכל, לחיפוש מתכונים ותבשילים בצורה נוחה ויעילה. עם הזמן, אנו רואים שסרגל התכונות של הממשק החדש גדל ומתפתח. היום כבר ניתן לבצע חיפושים בזמן אמת, חיפוש תוצאות מתוך אתרי קניות, תמונות, סרטוני וידאו, חדשות, עסקים מקומיים, בלוגים, דיונים ופורומים. מה השלב הבא? סינון תוצאות אירועים והופעות? או אולי חיפוש אנשים באמצעות מנגנוני זיהוי פנים מאתרי רשתות חברתיות?