זמן קריאה: 4 דקות

מאט כץ כתב בהודעה ברורה בחשבון הטוויטר שלו: "היום אנו מטפלים ברשת קישורים גרמנית (efamous) וברשת סוכנות גרמנית אשר עברו על הקווים המנחים שלנו".

הציוץ של מאט כץ

למה בעצם? אז קודם כל, האתר שבו "טיפלו" החבר'ה של מאט כץ הוא של efamous (חפשו אותם בגוגל) הוא אתר שמציע "קהל" לשירותים של הלקוחות שלהם, כלומר, (ואני מצטט מתוך האתר) "efamous עובד עם מותגים מעניינים על מנת לספק תוכן שיצור ערך עבור הקהל והקוראים שלך", עד לפה, כמעט השתכנעתי שהם חברת יחסי ציבור או משהו דומה לכך, כשהגעתי למשפט הבא: "שילוב תכנים מגוון, לדוגמא, Guest Posts, PR Distribution" ועוד כמה דוגמאות שהציגו גרמו לי לחשוב קצת אחרת, כי הם בעצם מוכנים לעשות עבורכם את מה שגוגל ביקש לא לעשות – פוסטים אורחים כדוגמא מובהקת.

אז אם כבר עשיתם משהו שגוגל לא אוהבים, למה שלא תראו נכונות ותבהירו שמדובר בפעילות יח"צ ולא פעילות SEO בעזרת הוספת אלמנט rel-nofollow לקישור? כרגע, ככל הנראה, הפעילות של מאט כץ נגדם הייתה כנראה ש-efamous לא עשו את הכל כמו שהם תכננו והם קישרו בצורה שכזו, ככה שבעצם הם העבירו "link juice", כלומר, pagerank להמונים.

לא צריך להיות גאון SEO בשביל להבין שהחבר'ה של מאט כץ מנסים לשמור על הגינות אינטרנטית יותר מאשר שהם מחפשים לחסל ולהעיף אתרים שמוציאים קישורים. פינגווין זה לא מכונת הרג לקישורים, זה לא הכל שחור או לבן, זה יותר טבעי או לא טבעי.  קישור יח"צ טוב יכול לעשות עבודת קידום מעולה (גם עבור הלקוח וגם עבור הבאז בגוגל) אבל עדיין, nofollow יכול לעשות הרבה הבדל עבור עמידה בקווים המנחים של גוגל.

מזווית הראייה שלי, מניהול פרויקטים רבים ב-6 שנים האחרונות, קידום אתר לקוח בגוגל זה ממש לא מספיק. יש הרבה מאוד פעולות שאנחנו צריכים לעשות עבורו בשביל להבהיר שהעבודה שלנו שווה את הכסף, גם אם מדובר בעלות של שקל לחודש או בעלות בגובה של עשרות אלפי שקלים. שירות זה עדיין שירות.

עם כל עבודת הONSITE שבעולם, עבודת הOFFSITE, בניית הקישורים צריכה להיות נכונה לשלושה כיוונים:

  1. בראש ובראשונה, למען הגולש: קישור איכותי הוא כזה שהגולש שקורא את אותו המאמר, מבין שמדובר בקישור ולא בעוד סתם שורה מודגשת (במקרה הטוב). לא כל הקישורים צריכים לצאת עם "לחץ כאן" אפשר גם לכתוב את שם הלקוח ואת התחום שלו ויחד עם זאת, בקוד עצמו, להוסיף TITLE למען הגולש שיראה שהוא מועבר לעמוד חדש באתר אחר (לא מובן מאליו בעליל!)
    לדוגמא:
    קישור עם Title
    בקוד נכתוב זאת כך:

    a href="http://www.domain.co.il" title="לאתר הבית שלנו"

  2. למען גוגל: קישורים הם אחד הדברים שבעזרתם גוגל מכיר אתרים חדשים לסריקה, אבל במידה וגוגל כבר מכיר את האתר המקושר, גם קישור nofollow זה בסדר גמור. במיוחד ומדובר בקישור שקניתם או Guest Post כזה או אחר. (כמו במקרה של efamous)
  3. למען הלקוח(!): יצא לי לראות הרבה מאוד ניסיונות של החלפות קישורים בין אתרים גדולים שברוב המקרים יכול להיות מעולה לשני הצדדים, אבל בתור המקדם של האתר אתם צריכים להיות כאחד העובדים של החברה המקודמת. לדעת ממי אפשר לקבל קישור וממי לא היו רוצים לקבל קישור. בעקבות תחרות, בעקבות סכסוך אישי או בעקבות כל סיבה אחרת שהחברה שאתם מקדמים בחרו לא לקבל. אל תעשו דברים ש"נראה לכם בסדר", זה יכול להתנקם בכם בעתיד הקרוב מאוד. שתפו את הלקוח, זה רק יכול לעורר בו רעיונות לשת"פים נוספים.

נקודה אחרונה למחשבה: חודש שעבר מאט כץ סיפר על ענישה לאתר אחר בגרמניה, יכול להיות שהוא עובר על כל המדינה עד לניקיון מוחלט? אם כן, מתי תור ישראל?