זמן קריאה: 2 דקות

בימים האחרונים, השיקה חברת גוגל שירות רישום דומיינים חדש המיועד לעסקים קטנים.

כחלק מה"דאגה" של חברת גוגל לעסקים הקטנים, השיקה גוגל אתמול ממשק לרישום שמות מתחם (דומיינים) (https://domains.google.com/about//(. על פי גוגל "ל- 55% אחוז מהעסקים הקטנים בעולם אין עדיין אתר אינטרנט" ולכן החברה לוקחת על עצמה לאפשר לבעלי עסקים אלה ממשק ידידותי ונוח לביצוע פעולת רכישת הדומיין, בניית אתר ב"קלי קלות"  (עם המלצה חמה על 4 חברות בניית אתרים בינלאומיות) והכל תחת קורת גג אחת.

כמו שבגוגל אוהבים לעשות, ראשית השקה, לאחר מכן הזמנות אישיות בלבד ("הרי נעריך יותר אם נעמוד בתור"), קבלת פידבק (ה-QA  כמובן עלינו) ופתיחת שירות אקסטרה אורדינארי של ממשק נוח לרישום הדומיין, יצירה של עד 100 כתובות מייל, ביצוע  של הפניות DNS , וניהול קליל של סב דומיינים. אם תרצו אתר, הנה לכם 4 חברות בעלות ממשק ניהול של drag & drop. בדילוגים כבר אמרנו?

המחיר לרישום דומיין עומד על (תופים בבקשה…) 12$ "בלבד" , בעוד שהמתחרים מציעים את אותו הדומיין ב- 9$, חשוב לציין כי מדובר בtop level domains בלבד, ולא בדומיינים מקומיים (כמו לדוגמא דומיינים בסיומת co.il).

 אז למה מגיע לנו כל הטוב הזה?

האם הסיבה לשירות החדש היא כמה דולרים נוספים שתרוויח גוגל ממכירת דומיינים? האומנם?

אם ניזכר באסטרטגיה של גוגל, מטרת העל של גוגל של גוגל היא לאנדקס ולהבין את עולם האינטרנט עד כמה שניתן.

לכן, הייתי מפנה את תשומת לבכם אל רכיב אחד, אך חשוב, בהצעה של גוגל.

ההצעה אליה כדאי לשים לב היא ההצעה "הנדיבה" לקבל רישום דומיין אנונימי ללא תוספת תשלום. כן – "חינם"!, כלומר, בעל האתר יהיה אנונימי לכל האינטרנט מלבד מלגוגל. סביר מאד שמדובר כאן  במהלך של גוגל  כנגד הכמות הגדלה והולכת של דומיינים שנרכשים תחת מעטה של אנונימיות דרך רשמי דומיינים האחרים, המסתירים מעיני גוגל את המידע אודות הבעלים האמיתיים של הדומיין.

אז נכון זה בחינם, אבל אל תשכחו שאין דבר כזה ארוחות חינם.