זמן קריאה: 2 דקות

כלי התצוגה המקדימה של גוגל (הידוע בשם Google Instant Previews), אשר הושק רשמית במהלך נובמבר 2010, הגיע כעת לחיפוש בישראל.

הפרזנטציה היא הכל

לחיצה על הזכוכית מגדלת שמופיעה לצד כל תוצאת חיפוש אורגנית, תפעיל את כלי התצוגה המקדימה ותפתח חלון תצוגה עבור אותה תוצאה. בחלון זה, יוצג צילום מסך של חלקים נבחרים בעמוד, עם הדגשה מתוך ציטוט רלוונטי הגזור מהטקסט (Snippet). לאחר שהכלי הופעל, עם מעבר של סמן העכבר על תוצאות חיפוש נוספות, ייפתח מיידית חלון התצוגה המקדימה עבור התוצאה המסומנת.

כלי זה מאפשר לגולשים להעריך בצורה טובה יותר את תוצאות החיפוש, עוד בטרם לחיצה עליהן. בצורה זו, ניתן לבצע השוואה והערכה של תוצאות החיפוש במהירות וביעילות יותר ובכך אף למצוא תוצאות רלוונטיות יותר.

איך למשוך תנועה לאתר באמצעות Instant Previews?

ההשפעה של חלון התצוגה המקדימה על התנועה האורגנית יכולה להיות משמעותית. אתרים אשר אינם אטרקטיביים מספיק (מבחינה ויזואלית) או אשר אינם מותאמים לתצוגה המקדימה (למשל, אתרים בטכנולוגית פלאש), עלולים להיפגע בכמות התנועה האורגנית אליהם.

כעת, בעלי אתרים צריכים לשאול עצמם מספר שאלות:

  • האם דפי האתר אטרקטיביים מספיק בהשוואה למתחרים? כדאי לבחון את צבעי הדף, אופן פריסת העמוד, השימוש בתמונות וידידותיות העמוד (דפים עמוסים מידי יכולים להרתיע גולשים).
  • האם יש אלמנטים חשובים בדף שאינם גדולים מספיק ולכן אינם מופיעים ברור בתצוגה המקדימה? לדוגמא: במידה ומופיע טופס יצירת קשר עם כותרת: פנה לייעוץ חינם, ייתכן וניתן יהיה להגדיל את טקסט הכותרת ובכך, למשוך תנועה מוגברת מגולשים אשר יצפו בתצוגה המקדימה של אותו דף.

כיצד נבחר הטקסט שמופיע בתצוגה המקדימה?

לצערי, נראה שבשלב זה אין למנהלי האתרים שליטה על הטקסט שייגזר מהדף ויוצג בתצוגה המקדימה שלו. למרות זאת, ניתן לבצע ניסויים שונים על מנת לגרום לטקסטים ספציפיים לקפוץ החוצה. בדרך זו, ניתן למתג את העמוד באמצעות טקסטים פרסומיים או שיווקיים שמכילים את הביטוי המרכזי של העמוד, ומוצגים גם ב-Snippet של התצוגה המקדימה.

ומה עם התוצאות הממומנות?

כאמור, התצוגה המקדימה פועלת רק עבור התוצאות האורגניות. יחד עם זאת, שימו לב שתמונות התצוגה המקדימה מסתירות לחלוטין את סרגל התוצאות הממומנות שבצידו השמאלי של המסך.