זמן קריאה: < 1 דקות

בזמן שכולנו היינו עסוקים בארוחות החג, הושק במהלך שבוע שעבר עדכון גוגל בשם עדכון פנדה. עדכון פנדה הוא הפילטר של גוגל העוסק באיתור אתרים בעלי תוכן באיכות ירודה, ופגיעה במיקומיהם בתוצאות החיפוש. העדכון הוכרז בצורה רשמית במסגרת גוגל+. העדכון החדש מופעל על תוצאות החיפוש בצורה הדרגתית, ואנשי גוגל צופים כי הפעלת העדכון תושלם במהלך השבוע הנוכחי. בבדיקה אותה ערכתי, ניתן כבר לראות בבירור את תוצאות העדכון בתוצאות חיפוש בעברית בארץ.

העדכון הנוכחי איננו רק ריענון של עדכונים קודמים (מה שידוע בשם Data Refresh), אלא עדכון חדש המשלב בתוכו תוספת של סיגנלים שלא היו בעדכונים הקודמים. העדכון מבוסס על תגובות אותם קיבלו אנשי גוגל ממשתמשים, שאיפשרו להם לזהות ולאפיין את הסיגנלים החדשים.

העדכון החדש צפוי להשפיע בעיקר על אתרים קטנים ובינוניים, במטרה מוצהרת של גוגל להגדיל את הגיוון בתוצאות החיפוש. בהתאם למדינה, העדכון צפוי להשפיע על בין 3% ל-5% מן השאילתות. בנוסף, כאשר גוגל מבצעים עדכון מסוג זה, הם מבצעים בדרך כלל במקביל גם עדכון מידע (Data Refresh), כך שאתרים שנפגעו בעדכונים קודמים, וביצעו שינויים באתר מאז שנפגעו, יכולים לשוב ולהיבחן על ידי האלגוריתם, ולעיתים גם לשפר מחדש את מיקומיהם. אז אם נפגעתם באחד הסבבים הקודמים של גוגל, יתכן כי השבוע תדעו אם השינויים אותם ביצעתם עזרו.