זמן קריאה: 2 דקות

ביצעתם את כל מה שנדרש על מנת להוציא אתר מענישת פינגווין: הסרתם קישורים, התכחשתם לקישורים שלא הצלחתם להסיר והסרתם סממנים לאופטימיזציית יתר, אבל עברו חודשים רבים ואתם לא רואים שינוי? אל תתייאשו– יש תקווה.

בתחום שלנו ממש לא נדיר להיתקל באתרים שקיבלו ענישה כתוצאה מאלגוריתם פינגווין של גוגל והטיפול באתר שנמצא בענישה כבר ידוע – נקו את הקישורים הנכנסים המזיקים, הסירו סממנים של אופטימיזציית יתר…ומה עכשיו?

נתקלתי בלא מעט מקרים בהם בוצעו כל הצעדים ההכרחיים להסרה מענישה אך בפועל האתר לא זז במיקומים למרות שעבר מספר לא מבוטל של חודשים.

אם עד כה היה מדובר בהשערה בלבד, עכשיו זה ודאי – על מנת שאתר יצא מענישת פינגווין יש להמתין עד לעדכון האלגוריתם הבא.

ג'ון מיולר אישר היום (8.9) בתגובה בשרשור בנושא בפורום מנהלי האתרים של גוגל שבמידה וכל הבעיות שהובילו לענישת האתר נפתרו, הוא אמור להתאושש לאחר עדכון האלגוריתם.

בתגובה לשאלה של בעל אתר בענישה, ג'ון כתב:

"Yes, assuming the issues are resolved in the meantime, with an update of our algorithm or its data, it will no longer be affecting your site. "

ג'ון מיולר מאשר שיציאה מענישה מצריכה עדכון אלגוריתם

עדכון האלגוריתם האחרון (פינגווין 2.1) התרחש לפני כמעט שנה, ליתר דיוק באוקטובר 2013, ולכן רק הגיוני שממש בקרוב יהיה עדכון נוסף. ההשערה שלי היא שנזכה לראות עדכון עד נובמבר 2014 לכל המאוחר, אך יתכן שנראה אותו כבר באוקטובר השנה.

במידה והאתר שלכם בענישה וטיפלתם בכל הבעיות, כל מה שצריך לעשות זה להמתין. יש לכם אתר שטרם בוצעו בו הפעולות הרצויות? בצעו זאת עכשיו לפני העדכון הקרוב ולא, תצטרכו לחכות לעדכון האלגוריתם שיבוא לאחר מכן, ומי יודע מתי זה יקרה.

העובדה שיציאה מענישה דורשת עדכון אלגוריתם ושבגוגל לא מסתפקים בסריקה מחודשת של האתר שלכם ושל האתרים המקשרים אליו על מנת להעריך מחדש את מצבו צריכה להוות תמרור אזהרה ברור מאוד למקדמי ובעלי אתרים – אם תעברו על הכללים שבגוגל הציבו בפנינו, הדרך למחילה תהיה ארוכה מאוד, גם אם תעבדו מאוד קשה על מנת לשפר את המצב.