זמן קריאה: < 1 דקות

גוגל התחילו ניסוי במערכת גוגל אדוורדס שיאפשר למפרסמים להגיע אל קהל יעד מוגדר בהתאם לגיל הגולשים ולמינם. משמעות הניסוי היא שהמשתתפים בו יוכלו לבחור את חתך הגילאים והמין של הגולשים שיראו את הפרסומת שלהם, ולהתאים לכל קבוצת גיל/מין מחיר שונה. לדוגמא, המפרסם יוכל להעלות ב-100% את המחיר לנשים בגילים 25-30, אך להחליט שהוא לא מעוניין להציג את הפרסומות לגולשים מעל גיל 60 כלל. הניסוי יאפשר גם לבחון את השפעת המסר הפרסומי על חתכים שונים, ויאפשר התאמה של המסר (כלומר, שינוי טקסט הפרסומת) אל קבוצות גיל/מין שונות. בכדי להשלים את השירות החדש יתווספו דוחות חדשים שיאפשרו למפרסם לקבל מידע אודות שיעורי הקליקים ושיעורי ההמרות לפי חתכי גיל/מין.

הניסוי צפוי להתחיל במהלך השבועות הקרובים עבור קבוצה נבחרת של מפרסמים מארצות הברית ובריטניה המשתמשים בפרסום ברשת התוכן של גוגל (גם במיקוד לפי אתרים וגם במיקוד לפי מילות מפתח).

כיצד עובד המיקוד?

פשוט מאד. ברשת התוכן של גוגל ישנם אתרים הדורשים רישום לשם גלישה באתר. במסגרת הרישום נשאלים הגולשים לגבי גילם ומינם, במיוחד באתרים של רשתות חברתיות למינהם, כגון אתר פייסבוק. המידע שיועבר על ידי אותם אתרים אל גוגל יהיה אנונימי לחלוטין, אך יאשפר להציג לגולש מודעות בהתאם לגילו ומינו.