זמן קריאה: 2 דקות

בתקופה האחרונה בוצעו בגוגל אנליטיקס שני שינויים שיכולים ליצור למשתמשים בעיות מסויימות במדידת ההמרות באתר. בפוסט זה אני אפרט מהם השינויים, וכיצד לפתור את הבעיה שנוצרה בעקבות השינוי.

בעיית הכתובות הידידותיות בעברית

השינוי הראשון הוא שגוגל פתרו בעיה שהייתה במערכת כבר זמן רב, שגרמה לכך שבאתרים בהם נעשה שימוש בכתובות ידידותיות (friendly URL) בעברית, הופיעו הכתובות במסגרת הדוחות של גוגל כשהן מקודדות, כלומר במקום שיופיע הדף "אורן" הופיע הדף %D7%90%D7%95%D7%A8%D7%9F.

בעיה זו הקשתה מאד על בעלי אתרים שהשתמשו בכתובות ידידותיות בעברית להשתמש בניתוחי ה-content של גוגל אנליטיקס, מאחר והדו"ח הראה כתובות שדרשו פיענוח. אגב, הפתרון לנושא היה שימוש בדו"ח content by title שבאמצעותו ניתן היה לגלות מהם הדפים הנצפים ביותר באתר. כאשר הוגדרו goals באתרים בהם נעשה שימוש בכתובות ידידותיות בעברית, צריך היה להכניס את הכתובות המקודדות בתור ה-URL של ה-goal.

עכשיו פתרו אנשי גוגל את הבעיה, והכתובות הידידותיות בעברית מופיעות עכשיו בדו"חות בצורתן המפוענחת, כלומר בעברית. אולם, כל ה-goals שהוגדרו על הכתובת המקודדת הפסיקו משום מה לעבוד. יתכן כי גוגל עוד יפתרו בעיה זו, אך הפתרון הפשוט בינתיים הוא להגדיר את ה-goal מחדש עם הכתובת הידידותית בעברית (לא מקודדת).

שינוי קוד לקוד א-סינכרוני

גוגל החליפו את הקוד הניתן למשתמש כברירת מחדל בגוגל אנליטיקס לקוד החדש, הקוד ה-א-סינכרוני. קוד זה אמור להיות יעיל הרבה יותר מבחינת מהירות עליית הדף, והוא גם מותקן בתחילת הקוד ולא בסוף הקוד.

מה שהרבה אנשים לא יודעים הוא שבמסגרת החלפת הקוד בוצעה גם החלפה של ה-API של גוגל אנליטיקס, ופקודות כגון trackPageview שבהן נעשה בעבר אינן עובדות יותר עם הקוד החדש. לכן, אם עברתם אל הקוד החדש, עליכם גם לבצע שינוי של כל האירועים אחריהם אתם מבצעים מעקב. הפורמט החדש נראה משהו כזה:

onclick="_gaq.push(['_trackPageview', '/clicks/product-buy']);"

 אז בקיצור, אם פתאום נעלמו לכם ההמרות בחשבון, אז כדאי לבדוק – אולי אתם משתמשים בכתובות ידידותיות או שאולי החלפתם את קוד המעקב של גוגל אנליטיקס.