זמן קריאה: 2 דקות

טוב, קשה לי לומר שאני מופתע, אבל עכשיו זה רשמי. מאט קאטס מודיע באופן רישמי שגוגל לא מתייחס אל קישורי Nofollow כאילו היו טלאי אלא כאילו היו ספוג. המשמעות היא שאם יש בדף מסויים 12 יחידות link juice, ושלושה קישורים יוצאים, אז במידה ונשים nofollow על אחד הקישורים היוצאים, אז ה-Link juice לא יתחלק בין שני הקישורים הנותרים, אלא יתחלק בין שלושת הקישורים היוצאים. ההבדל הוא שהחלק שהלך אל הקישור עם ה-nofollow פשוט יתפוגג וילך לאיבוד (או בעצם ייספג אל תוך הספוג וישאר שם לעד…).

מדובר כאן במכה קשה לכל מי שעסק בפעילויות מסוג pagerank sculpting באמצעות תלאי nofollow, מאחר וכעת מתברר כי למעשה שימוש בשיטה זו גרם לאובדן חלק גדול מן ה-link juice באתר אל תוך "ספוגי" nofollow. ההמלצה הברורה מאד של מאט היא להימנע לחלוטין מן הנוהג של pagerank sculpting באתר. ההמלצה של מאט ברורה – לאפשר ל-pagerank לזרום בצורה טבעית באתר, ולהשתמש במבנה הניווט הטבעי באתר בכדי לנווט אותו למקומות הרצויים.

למעשה ממליץ מאט להשתדל להימנע כליל מן השימוש בתג nofollow במסגרת קישורים פנימיים בתוך האתר! על פי מאט, הסיבה היחידה להשתמש בקישור nofollow היא במצב בו בעל האתר לא יכול או לא רוצה "להמליץ" או להעביר כוח אל האתר המקושר. חסימה זו לא תועיל לאתר המקשר (למעט אולי במצב בו היא תמנע ממנו נזק בשל קישור לשכונה רעה), אלא פשוט לא תועיל לאתר המקושר.

מסתבר שגם קישורים יוצאים אליהם התווסף nofollow גורמים גם הם לאובדן link juice, כך שאתרים בהם יש קישורים יוצאים רבים כאלה (כגון בלוגים בהם התגובות מוגדרות בד"כ כ-nofollow) יפגעו קשה מן המידע החדש.

מסתבר כי גוגל נוהג לפי שיטה חדשה זו כבר מעל שנה, ורק עכשיו התפרסמה המדיניות בצורה רשמית.