זמן קריאה: 2 דקות

אם התרגלתם לראות את עצמכם בתוצאות החיפוש מחייכים אל לקוחות פוטנציאליים, כאשר לצד התמונה שלכם מופיע כמות הגולשים הנמצאים במעגלים שלכם, אז כדאי שתתחילו להתרגל למבנה תוצאות החיפוש החדש של גוגל.

על פי ג'ון מיולר (John Mueller), לאחר ניסויים שבוצעו בנושא, הגיעו מהנדסי גוגל למסקנה כי הופעת התמונות (או אי הופעתן) איננה משפיעה על אחוזי הקליקים כלל. מצד שני, מסקנתם הייתה שהמבנה הלא-סדיר של דף התוצאות, ובמיוחד בצורה בה הוא מופיע בגירסת המובייל, אינו מיטבי.

מסיבה זו הוחלט בגוגל להסיר מתוצאות החיפוש את התמונות ואת הכיתוב המציין את מספר האנשים שבמעגל של הכותב.

האם מכאן ניתן להבין כי נושא ה-authorship איבד את חשיבותו? הנושא מצטרף לפוסט אותו הוציא אורן לפני זמן קצר (בעקבות התבטאות נוספת של ג'ון מיולר) המדבר על כך שגוגל איננה משתמשת ברכיב authorship לצורך דירוג האתרים בתוצאות החיפוש.

אז האם להפסיק לשים דגש על נושא ה-authoship? דעתי היא כי מדובר בעיקר בשינוי בצורת התצוגה של הנושא, ופחות בהורדת חשיבותו. לגוגל אין כיום תחליף הולם לנושא הקישורים בעת בחינת המוניטין של דף, ולכן האלטרנטיבות היחידות שנראות באופק הן נושא ה-authorship ונושא הסממנים החברתיים, שכל עוד הרשת החברתית של גוגל, גוגל פלוס, איננה מתרוממת, אז מבחינת גוגל קיימת בעיה בזיהוי סממנים אלו.

מכאן שאין אני מתכוונת להמליץ ללקוחותינו להפסיק את השימוש בנושא, אלא להיפך. בראיה לטווח ארוך אין לי ספק כי הנושא יחזור בצורה זו או אחרת אל קדמת הבמה.