זמן קריאה: 3 דקות

אחד היתרונות המכריעים ביותר של פרסום במדיות הדיגיטליות השונות על פני פרסום במדיות המסורתיות (כגון: מגזינים, פליירים שלטי חוצות וכו') היא היכולת לנתח את אפקטיביות הפרסום.
גוגל אנליטיקס הוא הכלי הפופולארי ביותר בכל הקשור למדידת תנועת גולשים. הממשק הנוח והמדוייק של כלי המדידה מבית היוצר של גוגל הם אלו שגרמו לו ליהיות כלי חובה בארגז הכלים של כל אתר וחברה.
כחברה שמתמחה שנים רבות בשרותי web analytics אנחנו נתקלים בטעויות שאינן מחויבות המציאות שמנהלי שיווק "נופלים" בהם, וכתוצאה מכך מתקבלת "תמונת המצב" שגויה בכל הקשור לתנועת הגולשים.
רכזנו עבורכם טעויות נפוצות שגם אם אתם לא מומחי אנליטיקס תוכלו ליישם במהירות! תתפלאו עד כמה סדר בניתוח הנתונים האנליטים של של המבקרים באתר שלכם יכול ליהיות גורם שמשפיע ישירות על הרווחיות של החברה שלכם.

מדידת תנועה לא רצויה

במידה ואתם חברה גדולה שמורכבת מעשרות עובדים ויותר חבל שתשבשו לעצמכם את הדוחות ואת יחס ההמרה באמצעות מדידת תנועה של שאר החברים שלכם למקום העבודה! בייחוד שאחוז הנטישה והאינטרקצייה של עובדי החברה גבוהה.
לדוגמא: סוכנות נסיעות גדולה שמכילה עשרות אנשי מכירות שמשוטטים אחוז נכבד מהיום באתר החברה הם לא תנועה שהיינו רוצים למדוד בדוחות האנליטיקס שלנו היות והם לא משקפים את התנהגות הגולשים והלקוחות של המותג.
הפתרון הוא פשוט ומהיר! באמצעות הפילטרים של גוגל אנליטיקס תוכלו להזין את ה -ip של המחשבים של החברה וככה תמנעו משיבושים בדוחות האנליטיקס. במידה ואתם חברה גלובלית אל תשכחו להזין גם את ה –ip של משרדי החברה בחו"ל.

השתמשו ב – utm – כדי להבין איזו זירה דיגיטלית עובדת טוב יותר?

העלתם מאמר חדש לאתר ופרסמתם אותו בעשרות קבוצות פייסבוק שונות ואפילו הצלחתם להשיג קישורים נכנסים מאתרים בעלי סמכות גבוהה – מעולה! אבל איך תדעו איזה מבין קבוצות הפייסבוק שבהם פרסמתם את המאמר היתה האפקטיבית ביותר עבורכם (מבלי להסתמך על תחושות שנובעות מעלייה וירידה בתנועת הגולשים הכללית)
בנייה של קוד מעקב utm עבור כתובת ספציפית שאתם מפרסמים היא פשוטה ומצריכה מכם להבין את משמעות שלושת הפרמטרים שבכל url builder יש להזין לטובת יצירה טובה של utm ולא פחות חשוב – לטובת היום שאחרי

  • Campaign Source – מקור התנועה.
  • Campaign Medium – אמצעי הגעה לאתר.
  • Campaign Name – שם קמפיין / מסע פרסום.

היכנסו עכשיו לכלי לבניית קוד מעקב והתחילו ליישם את מה שלמדתם

עונתיות – גורם שמשפיע על הדוחות האנליטיים

כשם שלא ניתן להשוות בין תנועת המבקרים באתר שמתמחה בחבילות סקי בחודש אוגוסט היבש לבין חודש ינואר המושלג שמהווה שיא עונת הגלישה ככה לא נכון להשוות בין חודש פברואר שמכיל 28 ימים לחודש מרץ המורכב מ – 31 ימים.
זה נכון להשוות בין תנועת גולשים באתר בין חודש אחד לקודמו ובין שנה לשנה על מנת להבין את תמונת המצב הכוללת של החברה שלכם בזירות הדיגיטליות השונות ואת מגמת הגידול / קיטון בכמות המבקרים באתר לטובת שימור נקודות החוזקה ושיפור נקודות החולשה, אבל! תמיד תקחו בחשבון את שאר המשתנים שיכולים להשפיע: עונתיות, אורך החודש, עלייה בביקוש המוצר שלכם בעקבות פרסום במדיות שונות ועוד…