זמן קריאה: 2 דקות

תארו לכם שאתם בעלי עסק לממכר בננות, או אופניים, או מלגזות, זה לא באמת משנה. לקוחות שמכירים אתכם או כאלה ששמעו עליכם ורוצים להגיע ולבצע רכישה הגיעו עד פתח בית העסק. אממה? פתאום העירייה הציבה גדר מול הכניסה לבית העסק שלכם והציבה בפניכם תנאי – רוצים שלא אקשה על הלקוחות שלכם לעבור את הגדר ולהיכנס לבית העסק? שלמו לי על כל אחד שעובר את הגדר, אחרת אפנה אותם למתחרים שלכם שנמצאים דלת ליד.

נשמע כמו תרחיש הזוי, נכון? אז בתוצאות החיפוש בגוגל, זה קורה בכל יום למאות אלפי עסקים.

קמפיין מתחרים בגוגל, כי חייבים

אחד הקמפיינים הראשונים שבד"כ מקימים ב-Google Ads הוא קמפיין מתחרים. העיקרון מאוד פשוט – משתמש מחפש מתחרה שלי, אני אציף לו הצעה משל עצמי, ואולי יבחר בי במקום מי שתכנן מלכתחילה.

התופעה, כמובן, מאלצת בעלי עסקים וחברות לשלם על הקלקות על שם המותג שלהם. במרבית המקרים, אלו קליקים שאילולא המודעות הממומנות מעל לתוצאות החיפוש היו מגיעים בצורה אורגנית בכל מקרה.

ל-Basecamp נמאס

לחברה ב-Basecamp, תוכנת ניהול הפרויקטים הפופולרית, נמאס מהתופעה שאותה הגדירו כסחיטה, והחליטו להשאיר את המודעה על שם המותג שלהם, אבל עם מסר מאוד ברור לגוגל – אנחנו פה כי אתם מכריחים אותנו, ומה שאתם עושים הוא למעשה סחיטה וכופר.

מאז Basecamp כבר עדכנו את המודעה או שיש להם כמה מודעות ברוטציה. אולי זה קרה כי הרעש התקשורתי הביא המון קליקים שעלו להם בכסף אבל לא הביאו המרות ואולי גוגל איימו להסיר אותם לחלוטין מפרסום באמצעות Google Ads, מי יודע.

האם יהיה שינוי בנושא?

כמובן שכל טוויטר כמרקחה, ורבים התרעמו ביחד עם מנכ"ל Basecamp על הנושא ושיתפו שגם הם נאלצים להוציא סכומים גדולים, בעיקר כשלמתחרים שלהם כיסים עמוקים, על טראפיק שהם כביכול כבר הרוויחו – חיפושים על שם המותג שלהם.

מרבית ההכנסות של גוגל מגיעות ממודעות ממומנות, וקשה לי לדמיין שהיה שינוי כלשהו בהתנהלות גוגל בעניין, אבל נמשיך לעקוב ואעדכן אם יהיו התפחויות נוספות.