זמן קריאה: 2 דקות

לאחר כשלושה ימים מגילוי הבאג בעמוד תוצאות החיפוש, גוגל מסרו הודעה כי תיקנו את הבעיה וב-08/04/2019 שוב הודיעו כי הבעיה אינה נפתרה.

הבאג פגע בעיקר במדד החיפוש של גוגל. כלומר, גוגל הסירו מהאינדקס כמות ענקית של דפים מאתרים שונים ברחבי העולם שהשפיעו על מדד תוצאות החיפוש.

איך השפיע (ועדיין משפיע) הבאג על האתרים?

אתרים שדפיהם אכן עפו מהאינדקס של גוגל ירשמו פגיעות שונות לפי סוג האתר ומטרת האתר. ייתכן ואתרים שנפגעו יראו בדוחות ירידה בכמות התנועה הנכנסת לאתר, ירידה בכמות ההכנסות והמכירות באתרי איקומרס וירידה בכמות ההמרות.

פגיעת אתר בעקבות באג האינדוקס של גוגל
צילום מסך מתוך search console על פגיעה של אתר בעקבות הבאג של גוגל

האם גוגל יודעים מה היה הבאג עצמו?

נכון לרגע זה גוגל לא פרסמו בפומבי את הסיבה להיווצרות הבאג. מעצם העובדה שלקח לגוגל כ-10 ימים לטפל בבאג ניתן להבין כי מדובר בבעיה גדולה ורצינית.

האם ניתן להסתמך על הדוחות ב-Search Console?

גוגל הודיעו ב-15/04/2019 בטוויטר כי אין להסתמך על הנתונים המוצגים בדוחות הכיסוי (coverage) ובדוחות השיפורים (enhancement reports) ב-Search Console.
לפי הפרסום של גוגל, הדוחות ב-Search Console אינם מעודכנים עד להודעה חדשה מצידם.

הודעת עדכון של גוגל בטוויטר
הודעת עדכון של גוגל בטוויטר

איך ניתן לבצע בדיקות ללא הדוחות ב-search console?

גוגל הודיעו כי יותר בעייתי מבחינתם לתקן במהירות את הדוחות ב-Search Console מאשר את עמודי תוצאות החיפוש שלהם ולכן, אם אתם מעוניינים לבדוק אזורים מסוימים באתר שלכם או אינדוקס של עמוד חדש שעלה, גוגל ממליצים לבצע פקודת site בעמוד תוצאות החיפוש על מנת לבדוק אם העמוד/אזור חדש באתר אונדקסו.

עברו מספר ימים ועדיין האתר שלך לא אונדקס חזרה במלואו?

גוגל מסרו כי תיקון הבאג מבחינתם לא החזיר את המצב במלואו לקדמותו וייתכן ויש אתרים שהעמודים שלהם לא אונדקסו מחדש כפי שהיה לפני הבאג. אם אתם מאמינים שיש בעיה עם האתר שלכם מבחינת אינדוקס העמודים גם לאחר מספר ימים של תיקון הבאג, ממליץ לתקשר באמצעות הפורומים של גוגל.