הבלוג של SEO ישראל

חדש! דוחות דמוגרפיה ותחומי עניין בגוגל אנליטיקס

גוגל אנליטיקס שחררו עדכון מעניין ומרענן, שהעלה חיוך על פניי ותחושה עזה של סקרנות אנליטית. הכירו את דו"חות הדמוגרפיה ותחומי העניין (Google Analytics Demographics & Interests Reports) – סט חדש של כלים שיאפשרו לנו לקבל תובנות על המאפיינים הדמוגרפיים של קהל האתר, כגון מין ומגדר, בחלוקה לפי תחומי עניין פופולאריים. ואם זה לא מספיק לכם, תדעו שתוכלו להשתמש בנתונים הללו בהגדרת סגמנטים או קהלי Remarketing. איך הם עושים זאת וכיצד ניתן להפעיל את הדו"חות החדשים? המשיכו לקרוא…

כיצד גוגל קובעת נתונים דמוגרפיים וקטגוריות עניין של מבקרים?

כאשר אתם מבקרים באתרים אשר שותפים ברשת המדיה של גוגל וכוללים מודעות AdSense, נשתל בדפדפן שלכם קובץ cookie של DoubleClick עם מזהה ID ייחודי, אשר מכיל מידע על הביקורים שלכם (בצורה אנונימית כמובן). מידע זה יכול לכלול לעתים גם נתונים דמוגרפיים וחלוקה קטגוריאלית. נתונים אלה יכולים להגיע כתוצאה ממשתמשים שהתחברו לחשבון הגוגל שלהם (אגב, אתם יכולים לקבל מידע על הנתונים של החשבון שלכם ולשנות/לעדכן נתונים חסרים או כוזבים: https://www.google.com/settings/ads), או מאתרים שאוספים מידע דמוגרפי כגון אתרי רשתות חברתיות וכדומה.

לגוגל אין אפשרות לאסוף את הנתונים הללו בצורה מלאה כמובן, כך שמדובר במדגם בלבד, שרמת דיוקו לא ברורה בשלב זה.

כיצד הדו"חות יכולים לעזור לנו?

  1. הנתונים החדשים יעזור לנו להבין טוב יותר מי הקהל שמבקר באתר שלנו, שזה תמיד טוב!
  2. נוכל להגדיר סגמנטים וקהלי Remarketing מתאימים כדי לפלח את התנועה ולמקד עבור כל פלח מתאים קמפיין רלוונטי (ראו צילום מסך בהמשך הפוסט).
  3. נוכל לייצר ניסויים באתר על סמך הפילוחים!

איך להפעיל את הדו"חות החדשים?

  1. להפעיל את דוחות הדמוגרפיה באחד מהאופנים הבאים: (1) בתפריט ה-GA הצידי, לבחור בקהל (Audience) – דמוגרפיה (Demographics) – סקירה כללית (Overview) – וללחוץ על כפתור ההפעל. (2) בהגדרות מנהל המערכת שלך החשבון, באזור הגדרות הנכס – להפעיל את האפשרות "הפעל דוחות דמוגרפיה ותחומי עניין" וללחוץ על שמור.
  2. לעדכן את סקריפט המעקב של GA כדי שיתמוך בפרסום לתצוגה (DoubleClick) – הנחיות. מי שהטמיע את סקריפט ה-GA דרך ה-Tag Manager של גוגל, יש לאפשר Add Display Advertiser Support כדי לתמוך בפרסום לתצוגה.
  3. לבצע אימות של קוד המעקב דרך ממשק האנליטיקס (כדי לוודא שסעיף 2 הושלם כהלכה) –במידה והשלמתם את סעיף 1 ו-2, באחד ממסכי הדמוגרפיה או תחומי העניין תמצאו הערה שתוכלו לאמת את קוד המעקב כדי לבדוק את תקינותו. לחצו על כפתור האימות וסעו לדרך. שלב זה לא חובה אם הכל כבר הוגדר לפני כן.

זהו זה. עכשיו כל שנותר זה להמתין בסבלנות. לאחר כיום (ואולי קצת יותר), יתחילו לזרום אליכם הנתונים. ביניהם, תמצאו מידע על:

  • טווחי הגילאים של קהל האתר (18-24, 25-34, 35-44, 45-55 וכן הלאה).
  • חלוקה מגדרית לפי מין (זכר ונקבה).
  • חלוקה קטגוריאלית של תחומי עניין, לפי קטגוריות קירבה (או "זיקה") וקטגוריות אחרות. קטגוריות הקירבה מכילות תחומי עניין שמבוססים על מאפיינים מסגנון החיים של המבקרים, ואילו הקטגוריות האחרות מכילות מידע אודות התחומים בהם עוסקים אתרים שביקר בהם אותו קהל.

בדו"ח הבא ניתן לצפות בנתוני מין ומגדר בחתך לפי ערכי מפתח (Metrics): % ביקורים חדשים, ביקורים, דפים / ביקור, משך ביקור ממוצע ושיעור יציאה מדף הכניסה (Bounce Rate).

נתוני מין ומגדר בחתך לפי ערכי מפתח

בדו"ח זה תוכלו לקבל מידע על קבוצות הגיל השונות, והמאפיינים השונים של כל קבוצה. מעניין להשוות בין התנהגות קבוצות הגיל באתר, ולקבל מידע על המרות בחלוקה זו.

מידע על קבוצות הגיל השונות, והמאפיינים השונים של כל קבוצה

בדו"חות החלוקה לתחומי עניין, תקבלו מידע על כמות הגולשים שהתקבל עבורם מידע קטגוריאלי (כדי שנוכל לדעת עד כמה נתח התנועה שבדו"חות אלה מהווה מדגם מספיק מייצג) ושמות הקטגוריות / תחומי העניין (שמוגדרים בבסיסם באנגלית). בצילום מסך זה– אזור צד שמאל מתייחס לתחומי הקירבה, בעוד שהימני לכל יתר התחומים והקטגוריות.

דו

בעת יצירת סגמנטים חדשים, תוכלו לפלח את התנועה בהתאם לאותם מאפיינים דמוגרפיים ותחומי עניין (בצילום מסך תראו אפשרות להגדיר קבוצות גיל, מין ותחומי עניין).

פילוח התנועה באמצעות סגמנטים

ניתן לראות הגדרה של פילוח קהל Remarketing לפי קבוצת הגיל 18 עד 24, לקהל ממין נקבה.

הגדרת קהל Remarketing בפילוחי דמוגרפיה

מקורות נוספים

כדאי לזכור שנתונים דמוגרפיים אפשר לאסוף גם באופן עצמאי, ממקורות נוספים. לדוגמא:

  • טפסי יצירת הקשר שלכם – במידה ואתם מבקשים מהמשתמשים לעדכן מידע כגון מין ומגדר.
  • רשתות חברתיות כגון פייסבוק (אך לא רק) מאפשרות להזרים נתונים דמוגרפיים ממשתמשים אשר התחברו לאתר דרך Facebook Connect (מידע על כך דרך ה-Facebook Developer Documentation), או רשתות חברתיות נוספות.
  • שימוש בסקרי גולשים באתר – דרך הקפצת חלון סקר עם שאלות אודות המאפיינים הדמוגרפיים של המבקר.

לא משנה מה מקור המידע, תוכלו לאסוף אותו באמצעות הגדרת Custom Variables ייעודיים, ב-Scope של מבקר (Visitor).

הערה: חשוב לזכור שתנאי השימוש של גוגל אנליטיקס (ToS) אוסרות לאחסן מידע PII, כלומר מידע אישי שעשוי לחשוף משתמשים (Personal Identifiable Information), כגון כתובות מייל, סיסמאות, שמות משתמשים וכדומה. אם תעשו זאת, תסתכנו בסגירת החשבון שלכם ללא התרעה מוקדמת, וייתכן וזו אפילו תהיה עבירה על החוק.

אנליזה נעימה!

נשארים בלופ

הרשמו לניוזלטר שלנו ועדכונים חמים, מדריכים וטיפים מאנשי המקצוע המובילים בארץ אצלכם במייל, ללא ספאם וללא הטרדות.

2 תגובות

  1. היי חברים, אני מאוד נהנה מהניוזלטר המעולה של האתר ! ולא רוצה להיתפס כמי שמלמד את הסנדלר את עבודתו(:

    אבל שימו לב לקורס גוגל אנליטיקס מעולה באתר אסכולי-למי שרוצה לשדרג את השליטה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עוד קצת ואתם בדרך לקידום אתרים טוב יותר

מלאו את כל הפרטים ונחזור אליכם בהקדם האפשרי. 
רוצים לדבר איתנו על נושא אחר? צרו קשר מכאן