גוגל היא ממזמן לא רק טקסט: 5 דברים שאתם יכולים לעשות כדי להתאים את עצמכם לעידן הויזואלי

1.הכירו את ה-AMP Stories והתחילו להשתמש בהם

Stories מאינסטגרם אתם מכירים? נהדר. כתבות AMP שנטענות במהירות אתם גם מכירים? ובכן, AMP Stories הם שילוב ביניהם. מדובר בפרויקט חדש של גוגל, במסגרתו יצרה החברה ספרייה פתוחה המאפשרת לכל אחד ליצור Story שנטען במהירות ברשת. פאבלישרים רבים בעולם החלו להשתמש בפורמט הזה, ובהתאם גוגל מעלה גם את הדירוג של תוצאות כאלו במנוע החיפוש שלה. לתפיסת גוגל, אנשים לא נכנסים למנוע החיפוש רק כדי למצוא תמונה, אלא כדי לפתור בעיה כלשהי ובאמצעות הסיפורים הללו הסיכוי שהם יפתרו אותה גדל. למקרה שתרצו לנסות את הפיצ׳ר הזה, תוכלו להיכנס לספריית ה- AMP Stories של גוגל.

2. וידאו ותמונות: עיזרו למשתמשים למצוא את התוכן הנכון וגוגל תעזור לדירוג שלכם

סרטונים יכולים להיות שימושיים מאד כדי ללמוד על נושא חדש, אבל קשה לעיתים למצוא את הסרטון הרלוונטי ביותר כאשר יש כל כך הרבה מהם. לכן, גוגל פיתחה את ה-Featured Videos שהוא מעין ניסיון שלה לאתר את הוידאו הרלוונטי ביותר לפתרון בעיה והצגה שלו עוד בדף החיפוש של גוגל כחלק מהפיתרון. כדי להיות מאונדקס על ידי גוגל כ-Featured video, יש להוסיף עליו כמה שיותר מידע שיעודד את האלגוריתם של גוגל להכיר בכך שהוא רלוונטי לפיתרון הבעיה. לדוגמא, בתגובה לשאילתה של ״איך להכין פנקייק?״ מופיעים הסרטונים הבאים:

קרוסלת וידאו בתוצאות חיפוש

 3. מקמו תמונות רלוונטיות במקומות בולטים בתוך העמוד שלכם

מכירים את ההרגשה שאתם מחפשים תמונה, נכנסים לאתר בו נמצאת התמונה ואז לא מצליחים למצוא אותה? בדיוק את ההרגשה הזו גוגל שואפת להעלים. בעדכון אלגוריתמי אחרון, גוגל החליטה להעניק עדיפות לאתרים שישימו את התמונה אותה חיפש המשתמש במיקום בולט בתוך העמוד, ולא מוחבאת בצורה מוקטנת באיזשהו חלק איזוטרי ולא נגיש שלו. גוגל זיהתה שמשתמשים לא אוהבים את חיפוש היתר הזה ושינתה את האלגוריתם בהתאם. במידה והתמונה שלכם ממוקמת במיקום מרכזי בעמוד ורלוונטית לחיפוש, גוגל תציג אותה בעמוד הראשי כפי שהיא מציגה featured videos:

תצוגת תוצאות חיפוש עם תמונות

4. השתמשו בשירותי Google lens

על גוגל Lens כבר שמעתם? מדובר במוצר שהושק בשנת 2017 ונועד לעזור לאנשים לראות יותר דברים על העולם סביבם. טכנולוגיית ה-AI של גוגל Lens מנתחת תמונות וחפצים שנמצאים בתוכן. אם תבחרו חפץ מסויים שנמצא בתוך התמונה, גוגל תוכל להפנות אתכם לחפצים דומים שחיפשתם. כך תוכלו לחפש בדיוק את החפץ שמעניין אתכם וללמוד עליו עוד מזוויות ומקורות נוספים. המחשה לכך תוכלו לראות בוידאו הזה שלקוח מהבלוג של גוגל:

google lens

5. הכניסו לתמונות שלכם מידע Meta Data

רבים יודעים שהוספת תמונות יכולה לשפר את דירוג ה-SEO, אבל פחות יודעים על השינויים האלגוריתמיים ביחס למידע שמסתתר מאחורי כל תמונה – כמו למשל זכויות היוצרים. גוגל, כחברה ששמה לה למטרה לארגן את הידע בעולם, תמיד צמאה לעוד כמה פיסות של ידע שיקלו על המשתמשים. כיום, ניתן להוסיף לכל תמונה גם מידע על היוצרים שלה, זכויות היוצרים ואופן השימוש המותר בתמונה. מידע זה נגיש כבר מתוך גוגל בקליק אחד.

לסיכום, חיפוש הוא ממזמן לא רק טקסט. כדי להעשיר את הגולשים, לעזור להם למצוא את מה שהם מחפשים וכמובן כדי לשפר את דירוג האתר שלכם בגוגל, יש לבצע התאמות רבות לעולם חיפוש ויזואלי וממוקד וידאו. במיוחד אם אתם מסתמכים על טראפיק שמגיע היום מטקסט, כדאי לכם לאמץ במהירות אסטרטגייה שהופכת את התוכן שלכם לנגיש יותר ויזואלית.

נשארים בלופ

הרשמו לניוזלטר שלנו ועדכונים חמים מכל מה ששיווק דיגיטלי אצלכם במייל

אודות המחבר

יפית מלכי
יפית מלכי
יפית מלכי משמשת כמשנה למנכ"ל SEO Israel. יפית בעלת ניסיון עשיר בשיווק, בניית אסטרטגיה, קידום תוכן וניהול פרויקטים. כאמא לשלושה, פיתחה טכניקות ג'אנגלינג כדי לשלב בין שיעורי הבית, וטיפוח קריירה ובזמן שנשאר לה תמצאו אותה מבשלת, מבלה בהופעות או משוטטת בין אמני רחוב (וכן, גם אנחנו שואלים מתי היא נושמת)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עוד קצת ואתם בדרך לקידום אתרים טוב יותר

מלאו את כל הפרטים ונחזור אליכם בהקדם האפשרי. 
רוצים לדבר איתנו על נושא אחר? צרו קשר מכאן