זמן קריאה: 2 דקות

15 שנים לאחר שגוגל הוציאה לאוויר העולם את מאפיין ה-rel=nofollow ככלי להילחם בתגובות ספאם וכדרך לסמן קישורים ממומנים, גוגל רוצה להפוך את הסיפור לקצת יותר ספציפי ומשיקה 2 מאפייני קישורים חדשים.
בהנחיות חדשות שפורסמו על ידי גוגל לפני כשעה קלה, מוסברים 2 מאפייני הקישורים החדשים שנוספו:

  • rel=sponsored: לשימוש לסימון קישורים באתר שלכם שנוצרו כחלק מפרסום, מתן חסות או כל הסכם אחר (קישור תמורת משהו).
  • rel=UGC: ראשי תיבות של User Generated Content, ומשמש לסמן קישורים שיוצאים מתוכן שנוצר על ידי משתמשים, כמו תגובות בפורומים.
2 מאפייני הקישורים החדשים
הסבר על מאפייני בקישורים החדשים בפוסט של גוגל

גם rel=nofollow משתנה קצת

לדברי גוגל, גם השפעתו של rel=nofollow על האלגוריתם משתנה, ואם בעבר קישורים שסומנו כך לא נספרו לטובת פרופיל הקישורים של אתר או חיזקו אותו, מעתה המאפיין הותיק וכן החדשים שפורסמו ישמשו כרמזים עבור גוגל. כלומר, תהיה להם השפעה מסוימת.

כדי למנוע בלבלת, גוגל כבר ענו מראש על שאלות שהם צפו שיצוצו. בגדול – אין צורך לעדכן קישורים שכבר שמסומנים עם rel=nofollow, אם אתם עדיין חושבים שהסימון מוצדק, וניתן להשתמש ביותר ממאפיין אחד עבור כל קישור. למשל, nofollow + UGC.

מתי כל זה קורה?

המאפיינים החדשים קיימים ומוכרים על ידי גוגל כבר עכשיו ולכן אפשר להתחיל להשתמש בהם, אך השינוי המתוכנן למאפיין nofollow יכנס לתוקף רק ב 1.3.2020. סביר להניח שאפשר לצפות לעדכון מצד גוגל מעט לפני שזה קורה.

לפני שאתם רצים לעדכן את כל הקישורים הקיימים או להתחיל לסמן חדשים, אני ממליץ להמתין ולחכות לפידבקים מהקהילה. גוגל היא מפלצת מידע שרק רוצה שנאכיל אותה עוד עוד. אולי במקרה של קישורים, כדאי לחכות.