זמן קריאה: 2 דקות

אם בוחנים את הכיוון אליו גוגל הולכת בשנים האחרונות, ביחד עם מגמות הגידול הבלתי נפסקות במובייל, אפשר לראות שלגוגל יש חזון מאוד ברור  – עולם בו חיפושים וקבלת מידע מגוגל מתבצעים ללא הקלדה.

העתיד הוא בחיפוש קולי ו-ויזואלי

אפליקציית Allo שהושקה בסוף 2016 (ופחות תפסה אצלנו), העוזרת האישית הוירטואלית של גוגל וכמובן יכולת החיפוש הקולית המובנית באנדרואיד ובאייפון מבשרות על עתיד בו פחות מחפשים ויותר שואלים או מבקשים אינפורמציה בשפה טבעית וללא הקלדה.

היום הכריזה גוגל בכנס Google I/O 2017 על כלי החיפוש החדש שלה – Google Lens, שיאפשר להשתמש במצלמת הטלפון על מנת לקבל מידע על האובייקט אותו אנחנו מצלמים, כלומר, חיפוש לפי תמונה. השוס? Lens אמור להבין לבד מה אנחנו רוצים שהוא יבצע עם מה שאנחנו מראים לו.

אחד הפיצ'רים היותר מעניינים שהוצגו הוא היכולת לעבור עם מצלמת הטלפון על חזית של בית עסק ולקבל מידע משלים לגביו.
סביר להניח שהמידע שיוצג יהיה דומה מאוד למידע שמוצג בגוגל מפות, אבל לאחר השמטה של פרטים שאינם רלוונטיים כמו כתובת העסק. אנחנו כבר מולו, לא?

הביקורות על העסק הופכות לחשובות יותר

בהדגמה של גוגל אפשרות לראות בבירור שהנתון שמקבל הכי הרבה נדל"ן בבועית האינפורמציה שמופיעה כאשר מצלמים עסק הוא דירוג בית העסק.
תארו לעצמכם תייר שמתלבט בין מספר מסעדות ברחוב בו הוא נמצא. הוא מוציא את הטלפון, מפנה אותו אל המסעדות שמעניינות אותו ומיד יכול לראות אם המסעדה שמולו שווה ביקור או שכדאי להמשיך הלאה.

ההמלצה

הדירוגים/ביקורות שמוצגים בגוגל נשאבים מביקורות משתמשים בגוגל עצמה אך גם מביקורות באתרים אותם גוגל מחשיבה לסמכותיים ומהימנים. הפנו לקוחות מרוצים להשאיר ביקורת חיובית עליכם בערוצים השונים:

  • גוגל (כמובן) – לא לשכוח לתבוע בעלות על כרטיס העסק שלכם (google my business) ולעדכן אותו ככל הניתן
  • עמוד הפייסבוק של בית העסק
  • אינדקסים מובילים (כמו d.co.il או b144)

Google Lens ישולב בקרוב באפקליציות השונות של גוגל.