זמן קריאה: 3 דקות

האיסור האחרון של גוגל על שימוש במעברונים או מודעות פולשניות בדפי נחיתה במובייל הכריח פאבלישרים רבים להתמודד עם החלטה לא פשוטה – האם לוותר על נתח מהתנועה האורגנית או לוותר על נתח מההכנסה שמודעות ומעברונים אלה מייצרים?

כאשר מדובר בעסקים קטנים ובינוניים, שבניגוד לאתרי תוכן גדולים תלויים יותר באתר שלהם ליצירת לידים או מכירות, מדובר למעשה בהחלטה אפילו מורכבת יותר.

ג'ון מולר חשף לאחרונה פרטים נוספים שיעזרו להבין מה קורה במידה ונענשים ומה כן מותר לעשות במובייל בהאנגאאוט למנהלי אתרים שהתקיים ב 24.1 (משודר בלייב ביוטיוב ומועלה אחר כך לצפיה מאוחרת, לא חייבים להישאר ערים עד הבוקר).

כמו כל דבר שמגיע מגוגל בכל הקשור לקידום אתרים, צריך לדעת לקרוא בין השורות ותמיד לנסות להבין את הסיבה מאחורי הדברים. לכן, אני מכריז באופן רשמי על פתיחת משחקי "הטעיה או הנחיה" (חצוצרות.wav) בהם ננסה להבין מה אמיתי ומה לא נכון או לא מדויק.

מעברונים בדפים בודדים בלבד עדיין יכולים להשפיע על כל האתר

ג'ון חשף שנכון לעכשיו קשה לגוגל לבצע את ההבחנה בין אתרים שמשתמשים במעברונים בחלק מהדפים בלבד לבין כאלה שעושים את זה בכל דפי האתר. כלומר, גם אם תבצעו את השינוי רק בדפים "חשובים" יותר מבחינת הטראפיק האורגני, ענישה לא תהיה בהכרח מבודדת לדפים ספציפיים. בכל מקרה ההמלצה היא להיפטר מהרוע הזה בכל דפי הנחיתה לטובת חווית משתמש טובה יותר במובייל.

הטעיה או הנחיה: הנחיה. נוטה להאמין ולו רק בגלל שענישה פרטנית ברמת הדף תדרוש לא מעט משאבים מצידה של גוגל. בעתיד הקרוב, לפחות, הייתי נמנע משימוש במעברונים בכל דפי האתר בצורה רוחבית.

נענשתם? ההחלמה יחסית מהירה

אוקיי, אז לא הקשבתם לאזהרות ונענשתם. מה עכשיו? לחכות שוב לעדכון אלגוריתם שאולי אף פעם לא יגיע? אז זהו, שיש חדשות טובות – מטפלים בבעיה ומחכים (או גורמים לכך) שהאתר יסרק. ברגע שהבוטים מזהים שהמעברונים הוסרו, הענישה מוסרת.

הטעיה או הנחיה: הטעיה. מעט מאוד שינויים יזומים מתרחשים באינדקס של גוגל בצורה מיידית ולכן לא הייתי בונה על טקטיקת "נענש, נראה כמה זה משפיע עלינו, ואז מקסימום נתקן". נענשתם? אל תצפו להחלים מהענישה בתוך שעה וכמובן קחו בחשבון שסריקה של אתר שלם, במיוחד אתר גדול, לוקחת לא מעט זמן.

הגודל הסביר לבאנר במובייל

אנחנו כבר יודעים שכן מותר להשתמש בבאנרים במובייל, אבל גוגל מעולם לא מסרה מידות מדויקות לגבי גדלים מותרים. ג'ון שפך אור גם בנושא הזה. כמובן שהוא לא סיפק פרטים מדויקים, אבל היי, זה משהו.

לדברי מולר, באנרים של אפקליציות במובייל מהווים אומדן טוב לגודל באנר סביר. כלומר באנרים שתופסים בסביבות 20-25% מגובה המסך במובייל.

הטעיה או הנחיה: הנחיה. הגיוני, בסה"כ נשמע כמו איזון טוב בין חווית משתמש למוניטיזציה ותואם את הסברה שלנו. 

מסוקרנים? עוד הרבה נושאים מעניינים בהנגאאוט. צפייה מומלצת!