זמן קריאה: 3 דקות

כבר באמצע יולי, שבועיים לאחר השקת הרשת החברתית Google+, גוגל הכריזה רשמית על Google+ Pages. אם לתרגם את זה לשפה שיווקית: גוגל הודיעה שיש לה תשובה לעמודים העסקיים של פייסבוק. למה אני מעדכת את זה רק עכשיו? כי סופסוף, אחרי 4 חודשים, הם פתחו את האפשרות הזו לקהל הרחב.

גוגל, כהרגלה, השיקה את Google+ למספר מצומצם של אנשים בהתחלה. רובכם יכולתם להיכנס למסיבת ה VIP הזו רק אם אתם מספיק קרובים לאותם סלבס וירטואליים (זוכרים שהם עשו דבר דומה עם Gmail?). ובכן, גוגל עשתה את זה גם עם האפשרות ליצור עמודים עסקיים – בין אם העסק שלך הוא פאב שכונתי או מותג מוביל בארץ – היית צריך להמתין בסבלנות כדי להכיר ולחשוף אותו לאנשים בעולם הGoogle+.

ביום שני האחרון, גוגל פתחה את האפשרות הזו לכל בתי העסק. לרישום העסק יש להיכנס לעמוד http://plus.google.com/pages/create. בניגוד לעובדה שניתן היום לייצר בפייסבוק עמודים עסקיים מרשימים, בגוגל כולם ייראו אותו הדבר (זרקתי את הכפפה, גוגל מוזמנים להרים אותה).

כיצד לחפש עמוד מותג

כרגע החיפוש מתאפשר רק במנוע Google.com. כדי להגיע לעמוד עסקי יש להקליד בשאילתת החיפוש "+" ואז את שם המותג. למשל:

כמ שציינתי קודם, העמוד העסקי בGoogle+ Pages הוא דיי סטנדרטי. תוכלו להעלות אליו תמונת פרופיל, 5 תמונות נוספות שיוצגו בעמוד הפרופיל הציבורי ומידע עסקי. מה שיוצג כברירת מחדל לכל המבקרים בעמוד הוא דווקא עמוד הפוסטים שלכם (ולא עמוד ה Info למשל כמו שחלק גדול מהעסקים בפייסבוק בוחרים להציג).

מבדיקות שערכתי סביב עמודים חדשים שנפתחו בPages, נראה שחיפוש במנוע Google.com עדיין לא יציג את העמוד העסקי שלך, עם זאת ביצוע חיפוש מתוך עמוד הפרופיל בגוגל, דווקא יציג את התוצאה הבאה:

Google+ Ripples

לפני מספר שבועות גוגל+ השיקו את אחד הכלים המעניינים ביותר שלהם Google+ Ripple.
צפייה ב Ripple של פוסט ציבורי מאפשרת לגולשים לראות מי שיתף פוסט ועם מי, ויוצר בעצם סדרה שלמה של מעגלים.

הRipple עדיין בשלבים נסיוניים ובכל זאת יכול לאפשר כבר בשלב זה לגולשים להתמקד באירוע מסויים למשל ולזהות מי שיתף אותו ומי תרם לפרסומו הכי הרבה ברשת.

דוגמא נהדרת ניתן לראות בפוסט שפורסם לפני מספר שעות בפרופיל של הדאלי למה – בצד הפוסט תוכלו לראות אייקון של חץ, לחיצה עליו תאפשר לכם לבחור באפשרות "View Ripples". אם לא מצאתם את החץ, מצורף הקישור שממחיש נהדר את הכלי המעניין הזה:
https://plus.google.com/ripples/details?activityid=Z6NK94EFqzJ.

שימו לב שכדי לצפות בRipple יש לפתוח את הקישור בדפדפן (גוגל) כרום.