זמן קריאה: 2 דקות

אחרי שנתיים של המתנה זה קרה, עדכון פינגווין 4.0 שוחרר ומעתה יהיה חלק מאלגוריתם הליבה של גוגל.
מקדמי אתרים רבים חיכו לעדכון, שמציע לחלק מהם תקווה לצאת מענישה של גוגל או לראות תוצאות בעקבות עבודת קישורים איכותית.

>> קראו את ההכרזה הרשמית של גוגל

עדכון פינגווין, עד לעדכון האחרון, היה למעשה פילטר. בעלי אתרים שחוו ענישה או סתם רצו לקצור את פירות עמלם אחרי תהליך בניית קישורים אפקטיבי וניקוי קישורים בעייתיים, נאלצו לחכות זמן רב עד שראו שינויים לטובה או לרעה בתוצאות החיפוש.

עדכון פינגווין  – מעתה בזמן אמת

עדכון פינגווין הוא מעתה חלק מאלגוריתם הליבה של גוגל ומצטרף שם לשותפו לפשע – פנדה. השינוי הולך לשמח את מרבית בעלי ומקדמי האתרים שאני מכיר, מכיון שמעכשיו אין יותר פרקי המתנה ארוכים (העדכון האחרון התרחש לפני כשנתיים). אנחנו נתחיל לראות שינויים בתוצאות החיפוש מהר מאוד.

סביר להניח שלא נראה עוד גרסאות של פינגווין, לפחות לא בשמו הנוכחי. לאחר שכל האבק ישקע, הוא יהפוך מעדכון ענקי עם השפעה קיצונית לעוד פקטור באלגוריתם של גוגל וכך השפעתו תוסדר ותתמתן מבחינת היקפה.

 יותר ממוקד

הכנסתו של פינגווין לאלגוריתם הליבה של גוגל מאפשרת לו גם לפעול בסקופ שונה משהיכרנו. אם אלגוריתם פינגווין בעבר השפיע על כל דפי האתר כמקשה אחת (site wide), מעכשיו הוא יכול גם להשפיע (כנראה) על חלקים מסוימים באתר ולא דווקא על אתר שלם. אני עדיין לא מאמין שהאלגוריתם בגרסתו הנוכחית יוכל להשפיע גם ברמת הדף (ברמת המשאבים הנדרשים לכך), אבל עם הזמן נדע יותר.

סיכום מהיר:

  • קישורים נכנסים יתחילו להשפיע מהר יותר, לטוב ולרע
  • יהיה לנו קשה יותר לדעת אם נפגענו בגלל פרופיל קישורים בעייתי מבעבר
  • ניטור פרופיל הקישורים של האתר שלכם באופן שוטף הופך מהמלצה למאסט