זמן קריאה: 2 דקות

אחרי ההשקה המתוקשרת של כפתור +1 בתוצאות החיפוש ולאחרונה גם לשימוש בעלי אתרים, גוגל שחררו אתמול את פרויקט הרשת החברתית השאפתני שלהם: Google+. הפרויקט מוגדר בשלב כניסוי כלים בהיקף מוגבל (שנכון לכתיבת שורות אילו, חרג מהגבולות שלו זמנית) ושונה בתפיסתו בצורה מהותית מהרשת החברתית של פייסבוק.

חשיפה של התכונות המרכזיות של גוגל+

תכירו את הרשת החברתית של גוגל
תכירו את הרשת החברתית של גוגל

מעגלים (Circles)

למה להציג את רשימת החברים שלך בטור, כשהדרך האינטואיטיבית יותר, לפחות לפי גוגל, היא הגדרה של מעגלים (Circles), "בדיוק כמו בחיים האמיתיים". זו התפיסה הבסיסית שלהם להגדרת הרשת החברתית. באמצעות drag-and-drop, ניתן להוסיף או להסיר חברים ומכרים למעגלים כמו משפחה, חברים קרובים, חברים לעבודה, מכרים מהלימודים וכדומה.

ניצוצות (Sparks)

הדרך של גוגל לשתף עמודים, סרטוני וידאו או מאמרים מהרשת. כדי שיהיה לנו מה לעשות בזמן הפנוי. אחרי עדכון הנושאים או התחומים האהובים עליכם, מידע מעניין (בתקווה) יתחיל לזרום ישירות אל עבר כיוונכם, בדיוק כמו הרשמה ל-Feed.

זוּלה (Hangouts)

גוגל מגדירים את הזוּלה כמקום לפינת מפגש ספונטנית עם החברים. הרעיון הוא לאפשר לחברים ברשת לפתוח וידאו צ'אט קבוצתי או בינאישי בלחיצת כפתור. כדי שנחזור לימי הילדות שלנו ולאינטראקציות ספונטניות עם החברים שלנו.

העלאה מהירה (Instant Upload)

באמצעות התכונה החדשה, האפשרות לשתף תמונות מהטלפון הנייד תהיה פשוטה למדי.

פטפטת (Huddle)

כמו שהזוּלה מאפשרת לקיים שיחת וידאו בין קבוצת אנשים, תכונת הפטפטפת מאפשרת לקיים שיחת מסרונים בטלפון הנייד, עם מספר משתתפים סימולטנית.

האתגרים של גוגל בתחום עצומים. האם יעמדו בזה?

ככל הנראה, אלו רק כמה מן התכונות החדשות שהרשת החברתית של גוגל תציע. זו רק ההתחלה ומעניין לראות לאן זה יוביל. הממשק נראה נוח, מהיר, מזמין ואינטואיטיבי (מה שממש לא מאפיין את הממשק של פייסבוק).

מה דעתכם, האם הם יצליחו לשכנע כמה מתוך ה-750 מיליון משתמשים הפעילים של פייסבוק להמיר את דתם ולהצטרף לרשת חברתית של ענקית החיפוש? הרי מה שהופך את פייסבוק לשימושית כל כך היום, הוא כמות המשתמשים הפעילים שבה.