הבלוג של SEO ישראל

גוגל: "אתם לא חייבים להשתמש ב-H1"

בהצהרה ספק חדשה ספק מפתיעה לתעשייה, ג'ון מולר עונה לשאלת גולש בהנגאאוטס ואומר שכותרות H1 אינה הכרחית להבנת התוכן על ידי גוגל. דבריו של מולר:

So it’s not something you need to worry about.
Some SEO tools flag this as an issue and say like Oh you don’t have any H1 tag or you have two H1 tags… from our point of view that’s not a critical issue.

לא רק זאת, הוא גם ציין שניתן להכניס כמה כותרות H1 שרוצים בעמוד:

מולר גם הדגיש שלמרות שכלי SEO רבים עשויים להתריע על מחסור או ריבוי בכותרות H1 בדפים, אפשר להתעלם מההתרעות ושמחסור או ריבוי כותרות כאלו לא יפגע במאמצי הקידום של ביטוי מסוים.

הכנסת מילות מפתח ל-H1 היא אחת הפעולות הראשונות שמבצעים במסגרת אופטימיזציה בסיסית לעמוד ומטרתה לעזור לגוגל להבין את הנושא העיקרי בו עוסק העמוד (ביחד עם תגית הטייטל).

האם באמת אפשר לוותר על H1?

אני לא שש ליישם המלצות כאלו מכיוון שלפעמים מולר עונה על שאלות בקונטקסט מאוד ספציפי אבל לא באמת מכסה את ההשלכות של מהלכים כאלו על אתר.

לפני שרצים להסיר את כל תגיות ה-H1 או מוותרים עליהן בעתיד, חשוב לזכור כמה דברים:

  • לא לבלבל תגיות H1 (כותרת תוכן) עם טייטל, שהוא עדיין אלמנט חשוב מאוד באופטימיזציה בסיסית
  • גוגל הוא לא מנוע החיפוש היחיד בעולם
  • היררכית כותרות מסודרת כן עוזרת לגוגל להבין את התוכן בצורה טובה יותר
  • כותרות בתוכן חשובות גם להנגשה של המידע
  • לפעמים מה שנכון לקידום ב Google.com לא בהכרח נכון לקידום ב Google.co.il ושפות זרות בהן ההבנה של גוגל פחות ממדהימה (קרי: ישראל).

הקהילה, אגב, חלוקה לגבי דבריו של מולר ומקדמים רבים טענו בתגובה שהסרת תגית ה-H1 מכותרת הדף תפגע במיקומים. מה אתם חושבים?

נשארים בלופ

הרשמו לניוזלטר שלנו ועדכונים חמים, מדריכים וטיפים מאנשי המקצוע המובילים בארץ אצלכם במייל, ללא ספאם וללא הטרדות.

נתי אלימלך
נתי אלימלך
נתי הוא מנכ"ל חברת SEO Israel. בזמנו הפנוי אוהב לחפור באנליטיקס, לקרוא מחקרים ומקרי בוחן בשיווק דיגיטלי ולהימנע מקליקבייטים.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עוד קצת ואתם בדרך לקידום אתרים טוב יותר

מלאו את כל הפרטים ונחזור אליכם בהקדם האפשרי. 
רוצים לדבר איתנו על נושא אחר? צרו קשר מכאן