הבלוג של SEO ישראל

מגמות החיפוש בגוגל: הישראלים איבדו עניין בבחירות

שוב מערכת בחירות, שוב אותם מועמדים, שוב ללכת לקלפי. במערכת הבחירות שנערכה באפריל, שיעור ההצבעה עמד על 68.46%, נתון נמוך יותר משיעור ההצבעה בבחירות 2015. מדברים לא מעט על שיעורי ההצבעה בבחירות שיערכו בשבוע הבא, לפעמים אני שומע שמדברים על שיעור הצבעה גבוה יותר, לפעמים נמוך יותר. כנראה שזה תלוי באיזה צד של המפה הפוליטית נמצאים.

תמיד שנאתי להקשיב לאחרים ולכן החלטתי להשתמש באחד מכלי המחקר הכי חשובים הזמינים למקדמי אתרים (וגם לכל השאר), Google Trends, כדי לבדוק עד כמה הבחירות הבאות עלינו לטובה (?) באמת מעניינות את ציבור הבוחרים. ולא, תקשורת שמפמפמת נונסטופ על הבחירות לא באמת מייצגת את מה שמעניין את הציבור, אלא מה שמקבלי ההחלטות חושבים שיביא הכי הרבה רייטינג.

מגמות החיפוש עבור בחירות 2019, סבב שני

גוגל טרנדס יודע לתת לנו מגמות חיפוש עבור ביטויים ספיציפיים, אבל גם ברמה נושאית – שקלול של מגמות חיפוש עבור כל מיני שאילתות הקשורות לנושא מסוים, כמו הבחירות, או ביבי, או פורטנייט.

ראשית, ניגשתי לנתח את מגמות החיפוש עבור הנושא "בחירות". בעוד שבבחירות אפריל 2019 הציבור חיפש לא מעט מידע אודות הבחירות בגוגל, אפשר לראות שבנקודת זמן זו, קצת לפני הבחירות השניות לשנה זו, הנושא כבר פחות מעניין את הבוחרים.

מכיוון שהבחירות עדיין לא התרחשו, השוותי את רמת העניין של הציבור עבור מספר נקודות זמן, עבור 2 מערכות הבחירות:

  • שבוע לפני שבוע הבחירות
  • חודש לפני שבוע הבחירות
  • חודשיים לפני שבוע הבחירות

הנתונים מראים כי רמת העניין של הציבור בבחירות, כפי שמתבטאת בחיפושים בגוגל, צנחה באופן משמעותי בין מערכת הבחירות הקודמת לזו שתיכף עלינו.

מגמות חיפוש לבחירות בגוגל
מגמות חיפוש לבחירות בגוגל

אולי מדובר בקהות של הציבור לנושא ואולי מכיוון שזה סוג של שידור חוזר, כולם מרגישים שהם כבר יודעים את כל מה שצריך על המועמדים, המצע שלהם ובכלל אודות הבחירות. מה שנקרא, הציבור משושפף.

ומה עם ראשי המפלגות?

גם פה, נראה שרמת העניין בראשי המפלגות ירדה משמעותית בהשוואה למערכת הקודמת. השוותי בין ראשי מפלגות דומינטטים כדי לקבל תמונה ברורה יותר. מתנצל מראש אם הפוליטיקאי.ת האהובים או השנואים עליכם לא מופיעים בגרף.

גם במקרה של חיפושים הקשורים למנהיגי מפלגות בעצמם, הפוליטיקאים הדומיננטיים יותר בכלי התקשורת, ניכרת ירידה חדה ברמת העניין של הציבור.

מגמות החיפוש עבור ביבי, ברק, ליברמן, שקד ובנט מראות שלמעט ביבי, שחשוב לזכור שהוא גם סופרסטאר, גם ראש ממשלה מכהן וגם בוננזה תקשורתית בפני עצמו, הפוליטקאים לא הצליחו להצית את רמת העניין סביבם באותה עוצמה כמו במערכת הבחירות הקודמת.

אז מה אומרים? האם גוגל טרנדס מראה לנו שאנחנו בפני אחוזי הצבעה אף נמוכים יותר במערכת הבחירות הזו או דווקא שהציבור כבר מיודע בגלל המערכת הקודמת ולכן מחפש פחות?

נשארים בלופ

הרשמו לניוזלטר שלנו ועדכונים חמים, מדריכים וטיפים מאנשי המקצוע המובילים בארץ אצלכם במייל, ללא ספאם וללא הטרדות.

נתי אלימלך
נתי אלימלך
נתי הוא מנכ"ל חברת SEO Israel. בזמנו הפנוי אוהב לחפור באנליטיקס, לקרוא מחקרים ומקרי בוחן בשיווק דיגיטלי ולהימנע מקליקבייטים.

תגובה אחת

  1. כשעושים צחוק מאנשים וגוררים אותם לבחירות נוספות בגלל אינטרסים אישיים, הציבור מחזיר באדישות גדולה יותר. לצערי זו גם כנראה תהיה הסיבה שאחוזי ההצבעה יהיו נמוכים יותר מהפעם הקודמת. אני מקווה להתבדות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עוד קצת ואתם בדרך לקידום אתרים טוב יותר

מלאו את כל הפרטים ונחזור אליכם בהקדם האפשרי. 
רוצים לדבר איתנו על נושא אחר? צרו קשר מכאן