זמן קריאה: 3 דקות

ב 12 לפברואר 2019 הכריזה גוגל על עדכון ליבה באלגוריתם העונה לשם "פלורידה 2".
הקשר בינו לבין עדכון האלגוריתם "פלורידה" שהתרחש בפברואר 2003 הינו מקרי בהחלט – ולכן יומיים לאחר פרסום שם העדכון שינתה גוגל את שמו של העדכון ל- עדכון ליבה של מרץ 2019לפי ההתייחסות של גוגל מדובר בעדכון משמעותי ביותר.
ג'ון מולר (השנוי במחלוקת) ואוטוריטות נוספות בעולם ה – seo מכחישים באופן גורף שעדכוני גוגל מתייחסים לנישות ספציפיות, הכחשה שהתבדתה באוגוסט 2018 עם עליית עדכון medic שהשפיע בעיקר על אתרים העוסקים בייעוץ רפואי, מכירת תרופות, תזונה וכו'…

עדכון אלגוריתם מרץ 2019

מבדיקה שערך מייסד פורם השיווק WemasterWorld ברט טאבק מסתמן כי האתרים שהושפעו באופן המשמעותי ביותר עד כה הינם אתרים העוסקים בתחום הרכבים, בריאות וחיות מחמד.

נקודה מעניינת נוספת שמעלה ברט טאבק היא שכלל המדינות בעולם נשטפו כבר בגל של עדכון הליבה, מלבד לגרמניה, צרפת ואיטליה שעדיין מפגרות במספר ימים.

ומה בנוגע לישראל?

הלך הרוח ברחוב האורגני הישראלי והדיווחים של מקדמי אתרים וסוכנויות דיגיטל על תנודות קיצוניות מהרגיל מצביעות שככל הנראה בעדכון הליבה של מרץ 2019 ענקית החיפוש לא השאירה את העם היושב בציון מאחור ודאגה שגם אנחנו נרגיש את נחת זרועו של עדכון הליבה ביחד עם שאר העולם.

איך ניתן להיערך בהתאם לעדכון האלגוריתם

כרגע, כמו בכל עדכון אלגוריתם של גוגל אנחנו עדיין בשלב המסתורי בוא עולם ה – seo מגשש באפלה ומנסה לענות על הקושיה באווירת חג הפסח שמתקרב ובא "מה נשתנה העדכון הזה מכל העדכונים"

במידה והבחנתם בירידות / עליות דרסטיות במיקומים של אחד האתרים שלכם בשבוע האחרון נסו למצוא את הבידול של האתר ברמת התוכן, מבנה האתר, חווית המשתמש באתר וכל פרמטר אחר שמבדיל אותו מאחרים ואולי תזכו באפיקומן בדמות עלייה במיקומים לכבוד החג.

חוכמת ההמונים לטובת פיצוח משמעות עדכון הליבה של מרץ 2019

הגדיל לעשות בארי שוורץ (מהמובילים בתחום) שהעלה באתר Search Engine Land שהעלה ביום חמישי 14.3.19 טופס שמאפשר למקדמי אתרים / סוכנויות דיגיטל לציין כיצד השפיע ואיך השפיע עדכון הליבה האחרון על האתר שלהם.
אז במידה ומתחשק לכם לקחת חלק במאמץ העולמי לטובת פענוח התעלומה אתם מוזמנים למלא פרטים בטופס של בארי.
ברגע שניתוח ממצאי הטפסים יצביעו על מגמה מובהקת יתפרסמו התובנות לטובת כלל קהילת מקדמי האתרים, ללא ציון שמות ספציפיים של אתרים וסוכנויות – כל המידע יישאר חסוי.

מעוניינים לדעת יותר על עדכון הליבה? היכנסו לסקירה ולמחקר שביצענו על מעל 100 אתרים בישראל לאחר עדכון ליבה מרץ 2019 של גוגל.