זמן קריאה: 2 דקות

חשבונות אנליטיקס של אתרים עם נפחי תנועה משמעותיים יחסית, דורשים תשומת לב למספר רב של היבטים. כתוצאה מכך, מנהלי אתרים רבים מרגישים לעתים לא ממוקדים, נוכח מורכבות הפרמטרים והחיתוכים האפשריים במערכת הדו"חות. גוגל החליטו לתקוף נקודה זו ולהוסיף למערכת האנליטיקס מנוע "אינטליגנטי" חדש שנועד לעזור למנהלי אתרים למקד את תשומת הלב בתופעות יוצאות דופן בחשבון, שעשויות להיות משמעותיות.

מערכת ה-Intelligence מתפקדת כמכשיר פיקוח וניטור ושולחת התרעות אוטומאטיות שמופעלות בכל פעם שהמערכת מזהה דפוסים לא שגרתיים ומשמעותיים של התנועה באתר. החשיבות היא שמנהלי אתרים יכולים כעת לנצל את הזמן להתמודדות פעילה עם אותם שינויים באתר ופחות לחיפוש חסר ממוקד אחר בעיות שונות באתר.

המערכת, אשר מוגדרת עדיין כגרסת בטא, מאפשרת למשתמש לחולל דיווחים יומיים, שבועיים או חודשיים בחיתוכים שונים; בצורה אוטומאטית או בהתאמה אישית. לחיצה על ההתרעות המתקבלות בציר זמן מסוים, תפתח מידע נוסף מפורט אודות אותן התרעות. כל התרעה מסומנת עם רמת מובהקות רלוונטית, על מנת לעזור למשתמשים להבין עד כמה כל גורם דומיננטי בהשפעתו הכוללת על אותה תופעה שהפעילה את ההתרעה.

יצירה של התרעות מותאמות אישית, מאפשרת למשתמש להגדיר שעם כל התרעה חדשה, תשלח אליו הודעת דוא"ל לדווח על כך. חבל שהמערכת לא מאפשרת לבחור לאיזו כתובת לשלוח את ההתרעה. בנוסף, התנאים שניתן להגדיר בהתרעות האישיות מוגבלים יחסית, ולא מספיקים מספיק מרחב פעולה. כך למשל, לא ניתן להגדיר מעקב אחר שינויים בקמפיין ה-AdWords שיתריע על כל שינוי במחיר של כל המרה / CPA.