זמן קריאה: 4 דקות

Adwords הודיעו, שהחל מאמצע מאי יבוצע שינוי מהותי בהגדרת סוג ההתאמה המדויקת (Exact Match Keyword) והתאמה לביטוי (Phrase Match Keyword).

הודעת גוגל אדוורדס על השינויים בסוגי ההתאמה
הודעת גוגל אדוורדס על השינויים בסוגי ההתאמה

השינוי יגרום לשגיאות כתיב, צורת יחיד-רבים, מילים נרדפות, ראשי תיבות, קיצורים מקובלים וכדומה, להפעיל את המודעות, גם במקרה שהשתמשתם בהתאמת Phrase או Exact (בדומה לשימוש באופציה של Broad Match Modifier או לזיהוי שגיאות באלגוריתם של התוצאות האורגניות).

כך לדוגמא, אם פרסמתם על ההתאמה המדויקת של הביטוי [קידום אתרים], המודעה תופעל גם על החיפוש "קידום אתר" (אך לא על "קידום אתרים בגוגל" לדוגמא). אם פרסמתם על [אינסטלטור], המודעה יכולה להופיע (בתיאוריה) גם על "שרברב" (כי זו מילה נרדפת).

באותה צורה, מי שיפרסם על "קידום אתרים" בהתאמה לביטוי, המודעה תופעל גם כשיחפשו "קדום אתרים בגוגל".

מתוך ההסבר של גוגל אדוורדס על השינוי בסוגי ההתאמה
מתוך ההסבר של גוגל אדוורדס על השינוי בסוגי ההתאמה

משמעויות, שאלות

  1. השינוי הזה יכול להשפיע על החלוקה לקבוצות מודעות ועל המודעות עצמן. חשוב לבדוק היטב את מילות המפתח (כולל ביטויים שנשללו) ואת סוגי ההתאמה שלהן על מנת לוודא שהמודעות לא יופעלו עבור ביטויים לא רצויים.
  2. לפי גוגל צפויה עלייה של כ- 3% בהקלקות, פירוש הדבר עליה בעלויות הקמפיין. לפחות בתקופה הראשונה לאחר שהשינויים יכנסו לתוקף, חשוב לנטר את הפעילות הממומנת בצורה הרבה יותר מדוקדקת מבדרך כלל.
  3. ניתן לבטל את אפשרויות ההתאמה החדשות לקמפיין ספציפי:  settings –> Keyword matching options –> Do not include close variants
  4. מודעות מסוג Dynamic Keyword Insertion) DKI) – אם יש לנו מודעה שכוללת את שאילתת החיפוש של הגולש, עתה עלול להיווצר מצב שבו המודעה שתוצג תכלול שגיאת כתיב או הקלדה (אלא אם האופציה הזו תיחסם בדרך כלשהי על ידי האלגוריתם החדש). על מנת להימנע מכך ניתן לשלול ביטויים של שגיאות איות או הקלדה נפוצות, או לייצר קמפיין ייעודי ולבטל בו את אפשרויות ההתאמה החדשות.
  5. שגיאות הקלדה ואיות – אחת הטקטיקות של מפרסמים היא יצירת קבוצות מודעות ייחודיות עבור שאילתות חיפוש שמכילות שגיאות הקלדה ושגיאות איות נפוצות. עם סוגי ההתאמה החדשים, לא יהיה לנו יותר צורך בקבוצות מודעות ספציפיות מהסוג הזה (שימו לב, יש לבטל את קבוצות המודעות האלו או לבטל את אפשרויות ההתאמה החדשות אחרת תיווצר כפילות).
    מצד אחד זה יתרון, כי בדרך כלל ציון האיכות בקבוצות מודעות מהסוג הזה היה נמוך. עם אפשרויות ההתאמה החדשות ציון האיכות יתבסס על המילה המקורית בהתאמה מדויקת או לביטוי. זה יכול להוות גם חיסרון כי פעמים רבות המחיר לקליק בקבוצות האלו הוא נמוך משמעותית (מרבית ההתנגדויות של מפרסמים למהלך מגיעה בדיוק מהנקודה הזה, למשל כאן).
  6. Broad Match Modifier – ההתאמה הרחבה שכוללת שימוש באופרטור + יכולה לחפוף במקרים מסוימים לסוגי ההתאמות החדשות. +נעלי +טניס היא צורת התאמה שונה מהביטוי "נעלי טניס" בהתאמה החדשה שכוללת ביטויים קרובים, כיוון שהיא מאפשרת לא רק ביטויים קרובים, אלא גם שינוי בסדר המילים. לעומת זאת, +טניס ו- [טניס] יביאו, ככל הנראה, לכפילות.
  7. מילות מפתח שליליות – בפרסומים של גוגל אין התייחסות להשפעה של ההתאמות החדשות על מילות מפתח שליליות. במאמר באתר stonetemple.com, שכולל שיחה עם מנהלת הפרויקט בגוגל, מצוין שהשינוי לא יחול על ביטויים שליליים. אם זה אכן פרסום מדויק, המשמעות היא, שבמקרה הזה ההתנהלות ממשיכה להיות כפי שהיתה עד כה, כלומר, יש לשלול  כל ואריציה של הביטוי בנפרד.
  8. ובעברית? עבור מפרסמים בעברית, אי הוודאות לגבי ההשלכות של השינויים גדולה יותר. ראשית, לא ברור האם נראה מייד את השינויים בהתאמות (למרות שבשום מקום לא מצוין שהשינויים הם רק באנגלית). מעבר לזה, בעברית יש כמובן מקרים שלא מתאימים להגדרות של השינויים באנגלית. למשל, האם תוספת של מיליות יחס לביטוי מתפקדות על תקן של ביטויים קרובים ויפעילו את המודעות? ומה לגבי מילות יחס?

בקיצור, נחכה לאמצע מאי על מנת להבין את מלוא ההשפעה של השינוי בהתאמות. שווה לעקוב מקרוב. אנחנו נעדכן, כמובן.