זמן קריאה: 4 דקות

בהמשך לידיעה החדשותית שפרסמנו ב-14/03/2019 בנוגע לעדכון הליבה שגוגל שיחררו, ערכנו סקירה ומחקר מקיף על השפעות העדכון בישראל. בואו נצלול פנימה…

לפי נתוני חברת Sistrix הבריטית, 75% מהאתרים אשר הושפעו מעדכון Medic בחודש אוגוסט האחרון, הושפעו גם הפעם (כלומר, מיקומיהם במנוע החיפוש עלו או ירדו – לרוב במגמה הפוכה לזו שנרשמה בעדכון הקודם). יש האומרים אפילו שהעדכון האחרון הוא Rollback לעדכון הקודם.

צילום מסך מבלוג seroundtable

נתוני סקר שערכו ב-sroundTable.com בקרב קוראיהם.

גם Glenn Gabe התייחס לעדכון בציוץ בטוויטר. לטענתו אין מדובר בחזרה אחורה אלא בהמשך תיקונים וכיוונון האלגוריתם של גוגל.

צילום מסך מהטוויטר של גלן גייב
צילום מסך מהטוויטר של גלן גייב

מה שברור הוא שגוגל ממשיכה לכוונן את תוצאות החיפוש שלה לפי מה שהיא מגדירה כ-Intent של הגולש. כלומר, איפה נמצא הגולש במסע האינטרנטי שלו ומה הוא מצפה למצוא כאשר הוא מחפש דבר מה ברשת.

הזווית המקומית

מבדיקות שביצענו על מגוון רחב של אתרים, עולות שתי מסקנות עיקריות:
1. שינוי משקל הרכיבים בהגדרת המיקום בדף החיפוש: גוגל מבקשת להתאים את עצמה לכוונתו המדויקת של הגולש, ולשם כך נותנת משקל רב יותר מבעבר לתגיות ה-SEO. לדוגמה, גולש אשר מחפש במנוע החיפוש "נופש באילת", יקבל אתרים המציעים כאן ועכשיו נופש באילת, ולא כמו בעבר – אטרקציות באילת, שינויים שעברה העיר מבחינה תיירותית ועוד.
2. תגיות SEO – חזרה לבסיס: כתוצאה משינוי משקל תגיות ה-SEO בהגדרת המיקום, התחזקה החשיבות של קיום הביטוי המקודם בכל אחת מהם. הביטוי נדרש להיות מדויק. כמובן, שההתאמה בכתוב בין תגית ה-h1 לבין תגית ה-Title היא בעלת חשיבות גדולה.

כיצד בדקנו את השפעת העדכון של גוגל?

מתודולוגיה

הבדיקה נעשתה על למעלה מ-100 אתרים ישראלים ועל 2,500 ביטויים במעקב, באמצעות כלים מקצועיים שברשותנו. האתרים חולקו לפי סוגי העסקים השונים: אתרי בריאות, אתרי YMYL, אתרי ecommerce ואתרים אינפורמטיביים. המטרה הייתה לבדוק מגמות עליה/ירידה במיקומים לאורך תקופה ולבדוק האם העדכון השפיע על מגמה זו. לשם כך, דגמנו שלושה תאריכים מרכזיים: חודשים ינואר ומרץ לפני העדכון וחודש מרץ לאחר העדכון. לאחר בידוד האתרים בהם נצפתה עליה/ירידה משמעותית, נכנסנו לבדיקה נקודתית לפי ביטויים השונים.

ממצאי בדיקות אתרי חברת SEO ישראל (נכון ל-17-18/03/2019)

  • התחומים שהושפעו בצורה המובהקת ביותר היו תחומי MEDIC ו Ecommerce.
  • לא נמצאה השפעה מובהקת על אתרי YMYL (כ-10 אתרים).
    בחיפושים עם כוונת "רכישה", גוגל מציג במיקומים הראשונים אתרי ecommerce. בעמודי מוצרים, גוגל מצפה למצוא מידע הקשור לרכישה כמו מחיר, מידע טכני/מפרט, יכולת רכישה בפועל (כפתור פעולה כלשהו) ופרטים על משלוח. בהקשר זה, מעניין היה לראות שמוצר (מבחינת גוגל) יכול להיות גם קורס, שירות או משרה.
  • בחיפושים שמטרתם קבלת ידע, עלו ביטויים מסוג "how to"; "איך ל"; 10 הדרכים ל…; הדרך ל… גוגל מעוניין להציג לגולש מידע פרקטי המסודר באופן קריא – ממוספר / מופרד בפסקאות / בנוי בבולטים וכדומה.
  • במקומות בהם היה חוסר התאמה בין הביטויים שהוכנסו לתגיות ה-SEO הבסיסיות (Title, Description, H1 וכדומה), גוגל הציג בתוצאות החיפוש Title משוכתב שנלקח לרוב מסכמת ה-BreadCrumbs או מהטקסט בעמוד עצמו.
  • בחלק מהמקרים נצפה שינוי במיקומים בין ביטויי חיפוש בלשון רבים לעומת ביטויים בלשון יחיד. למשל, בחיפוש הביטוי "שטיחי צמר" גוגל מציג עמודי אינדקס עם תוצאות שונות של שטיחי צמר בעוד שעל הביטוי "שטיח צמר" גוגל מציג בתוצאות החיפוש עמודי מוצר.

אז מה הלאה? איך ממשיכים מכאן?

  • מומלץ לבצע אנליזה לאתר כדי להבין האם השתנתה פעילות הגולשים.
  • יש לבדוק את תגיות ה-SEO שלכם ולעדכן אותן עם הביטוי המקודם בצורתו הפשוטה והמדויקת ככל הניתן.
  • יש לשמור על תאימות בין הכתוב ב-H1 לבין תגית ה-Title וה-Description.
  • בידקו איפה נכנסים העמודים השונים שאתם מציעים במסע הגולש ועדכנו את תגיות ה-SEO (רבים/יחיד) בהתאם.
  • במידה וישנם ביטויים בהם נפלתם אך אינכם מוצאים לכך סיבה בתגיות ה-SEO, בידקו אלמנטים נוספים כגון בעיות טכניות, בעיות מהירות או נראות במובייל (למשל, אלמנטים שונים במסך הראשוני הדוחקים את התוכן העיקרי מתחת ל-FOLD).
  • אל תוותרו על ההישגים שלכם עד כה והמשיכו לפעול בזירת הקידום האורגני למרות העדכון. רעננו את תוכנית העבודה שלכם בהתאם לשינויים, ועדיף לתקופת זמן של רבעון.
  • צרו קשר עם חברת קידום אתרים אורגני מקצועית כדי להביא את האתר שלכם למקסימום תוצאות.
  • רוצים להישאר מעודכנים? היכנסו לחמ"ל עדכון גוגל שיצרנו!