זמן קריאה: 4 דקות

ב – 26.3.18 גוגל מכריזה באופן רשמי על העדכון המשמעותי ביותר בשנים האחרונות – mobile first index!!!

בפועל כבר תקופה ארוכה שנציגים של גוגל רומזים על המעבר שבו רובוטי הסריקה ישנו כיוון ויתחילו לסרוק את הרשת מנקודת מבטם של מכשירים ניידים. מה שגרם לכל העוסקים בקידום אתרים לפתוח בסדרת שיפורים להתאמת האתרים שלהם למובייל.

Mobile first index – אז מה נשתנה ההצהרה הזאת מכל הרמזים?

בשונה מרמזים עברו של ג'ון מולר ושאר הקודקודים בגוגל על תחילתו של מעבר של מספר אתרים מצומצם לאינדקס החדש כחלק מניסוי לפני "המהפך הגדול", מצהירה היום גוגל באופן רשמי על מעבר מאסיבי ומשמעותי בהרבה של אתרים לאינדקס החדש.

בנוסף ניתן להבין מדברי גוגל שבראש התור של האתרים שעומדים לפני האינדוקס בטלפונים הניידים ממוקמים אתרים בעלי התאמה אופטימאלית וגמישה למובייל וכמובן אתרים בגרסת AMP.

בעדכון הנוכחי גוגל החליטה "להגדיל ראש" ולהודיע לבעלי האתרים על המעבר של הנכס הדיגיטלי שלהם למובייל פירסט אינדקס ע"י התראה ב – search console.

הודעה בsearch console על מובייל פרסט אינדק

אילו בעלי אתרים צריכים להתחיל לדאוג וממה מומלץ להיזהר?

  1. אין לכם אתר מובייל – אין סיבה להיכנס לפאניקה! גוגל הצהירה לא פעם שאפילו כשיושלם המהלך של ה -mobile first index אתרים ללא גרסת מובייל לא ייעלמו מהאינדקס וגוגל ימשיך לסרוק ולאנדקס אותם בדרך המסורתית. יחד עם זאת זה ממש לא אומר שאם אין לכם אתר למובייל אתם יכולים לשבת רגל על רגל ולצפות בסערה שמתחוללת מהצד! כבר ב- 2015 הודיעה גוגל באופן חד משמעי שאתרים ידידותיים למובייל יקבלו העדפה במיקומים על פני אתרים שלא יתחשבו בחוויית המשתמש של הגולש ממובייל – ראו הוזהרתם!
  2. בעלי אתרים עם גרסת מובייל שיושב על דומיין או סאב דומיין שונה – זה המצב המסוכן ביותר! במידה והתוכן באתר השולחני שלכם ובאתר המובייל שלכם לא זהה אתם בבעיה! המטרה שצריכה לעמוד לנגד עינכם היא שאתר המובייל שלכם יהווה "אתר מראה" מדויק ככל הניתן לאתר השולחני.
  3. בעלי אתרים רספונסיביים – הסיטואציה החביבה ביותר! אין ספק שאתם "בעמדת פתיחה טובה". לא לחינם גוגל "מטפטפים" כבר הרבה מאוד זמן שהגרסא המומלצת ביותר לאתר מובייל הינה רספונסיבית! אך יחד עם זאת גם אתרים רספונסיביים נוטים לפעמים לשכוח להתאים תמונות, טבלאות, כפתורים ועוד לתצורת מובייל ולכן חשוב לבצע בדיקה שכל העמודים מותאמים באופן אופטימאלי.

הכן את אתרך לשינוי בשיטת האינדוקס – צ'ק ליסט

  • טקסט ברור וקריא – הפרמטר הראשון שמשפיע על חווית המשתמש של הגולש בסמארטפון! במידה ותצוגת הטקסט דרך המובייל מצריכה מהגולש לבצע זום אין בכדי לקרוא – טפלו בזה! אף גולש לא יישאר באתר שלכם לאורך זמן בתנאים האלה!
  • תוכן וקישורים זהים – חשוב להקפיד שהתוכן והקישורים יהיו זהים עד כמה שאפשר בין 2 גרסאות האתר.
  • כפתורים לחיצים במרחק הגיוני אחד מהשני – גוגל שמים דגש על חווית המשתמש ולכן הם "מענישים" בכל הזדמנות כאשר אתרים מייצרים את אפקט "האצבע השמנה" (fat finger effect)
  • היזהרו מחלונות קופצים ופופאפים שמסתירים את התוכן ומפריעים לחווית המשתמש של הגולש – לקריאה נוספת על קריטריונים לגודל באנר תקין ומה קורה במקרים של חריגה  
    Structured Data – או בשפת הקודש "סימון נתונים מובנה" וודאו שהם נמצאים בשני הגרסאות של האתרים – גם במובייל וגם בדסקטופ!
  • תגיות מטא – במידה והאתר שלכם לא רספונסיבי אתם חייבים לדאוג שגם באתר המובייל שלכם יופיעו תגית title ותגית description כדי למשוך את הגולש ללחוץ על התוצאה שלכם ובכך להגדיל את ה – ctr.
  • מהירות אתר המובייל – ככל שמהירות אתר המובייל שלכם גבוהה יותר כך חווית המשתמש טובה יותר בדגש על עמודי AMP (Accelerated Nobile Pages) ועל אף ההודעה שגוגל הוציאה לאחרונה,שמהירות טעינת הדף לא מהווה פרמטר ישיר בנוסחת הדירוג – ההיגיון הבריא לא יכול לטעות – כשחווית המשתמש באתר שלכם: קלה, נוחה ומהירה הלקוחות שלכם יחזרו לבקר באתר, יגדילו את אחוזי ההמרה שלכם ולא ינטשו במהירות למתחרים!
  • הצהרה על היחסים החופפים בין עמודי המובייל והדסקטופ – במידה ולא מדובר באתר רספונסיבי אלה באתר בעל גרסת מובייל שיושב על סאב דומיין או דומיין נפרד אתם חייבים לעדכן את גוגל על הקשר בין האתר השולחני ובין גרסת המובייל שלו באמצעות הטמעה

Mobile first index – ועכשיו נעבור לשלב הפרקטיקה

לפני שאתם נלחצים, תבצעו בדיקה בכלי לבדיקת התאמת אתר למובייל של גוגל אולי תופתעו לגלות שגרסת המובייל שלכם לא במצב כל כך גרוע בהתאם לפרמטרים ש ציינו קודם לכן בצ'ק ליסט.

כלי של גוגל לבדיקת רמת ההתאמה של אתר למוביילs

 

גיליתם שיישנם פערים כאלו ואחרים בין ההתאמה למובייל שגוגל מצפה מכם לבין המצב בפועל של האתר שלכם? אף פעם לא מאוחר להציל את המצב!
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם!