זמן קריאה: < 1 דקות

במאמר שחובר על ידי קארי רודן (Kerry Rodden) מגוגל וצ'ין פו (Xin Fu) מאוניברסיטת צפון קרולינה, מועלה מחקר מעניין שנערך על ידם בנושא הקורלציה בין תנועת העין של גולשים שעשו שימוש במנוע החיפוש גוגל לבין תנועת העכבר שלהם. כמובן שלחיצת עכבר היא הסממן הבולט ביותר לעניין של גולש בתוצאת חיפוש מסויימת, אך מעקב אחר תנועות העכבר של הגולש נתן מידע מדוייק יותר לגבי העניין של הגולש בתוצאת חיפוש מסויימת מאשר תנועות העין של הגולש.

כיום אנו מכירים את "מפות החום" של תוצאות החיפוש של גוגל, שבדקו להיכן נמשכות העיניים של הגולשים בדף התוצאות. יתכן כי בעתיד יוחלפו מפות חום אלו במפות חום המבוססות על מעקב אחר העכבר של הגולשים, מה שיתן לנו מידע מדוייק יותר לגבי "האזורים החמים" בדף התוצאות, וזאת לפני שהגולש החליט אל איזו תוצאת חיפוש ללחוץ.

בעבר כבר הועלה הרעיון לבצע שימוש ברעיון דומה במסגרת תוכנת google web accelerator. על פי רעיון זה ניתן לנחש על איזה קישור עומד הגולש ללחוץ עוד לפני שהוא לחץ עליו בפועל, וכך ניתן להאיץ את תהליך הגלישה על ידי העלאה מוקדמת של אותו עמוד.