זמן קריאה: 2 דקות

גוגל הכריזו על Rich Snippets ככלי בינלאומי שיתחיל לפעול בשפות נוספות ולא רק באנגלית, כפי שהתרגלנו לראות עד כה. אמנם עברית עדיין בחוץ (לא מוזכרת בהכרזה) אך תרגום של עמודי ההנחיות לעברית יכול להעיד על כך שהמנגנון יתחיל לעבוד גם בגוגל ישראל בקרוב, על כן יש להיות מוכנים מראש.

אפשרות ה Rich Snippets הוצגה כאשר הרעיון הוא פשוט. בעלי אתרים יוכלו לתייג ולהפריד נתונים שונים בדף ובכך יעזרו לגוגל לחתוך מידע רלוונטי מהעמוד ולהציגו בדף התוצאות לגולשים, או בתוצאות חיפוש ב- Google Maps.
וכך זה נראה בפועל (דוגמא למבנה תצוגת מתכון מאתר מתכונים):

Rich Snippets

היתרון של ה Rich Snippets ברור, הגולש מקבל יותר מידע על תוצאות החיפוש עוד מעמוד התוצאות (מה שגורם לו לחבב את גוגל ולחזור להשתמש בו). תוצאות החיפוש הופכות להיות עשירות יותר, ובעלי האתרים מצליחים להעביר יותר מסרים שיווקיים לגולשים על מנת להגדיל את כמות הקליקים.

כיצד מבצעים תיוג לטובת Rich Snippets?

האופי שבו נעשה התיוג בפועל הוא פשוט למדי ולא דורש ידע נרחב, אלא בעיקר הבנה בסיסית של HTML ומעט עקשנות ויכולת למידה. לעיתים נדרשת התאמה של מבנה העמוד לדרישות המיקרו-פורמטים.
תוכלו לבצע את התיוג באמצעות אחד מהמיקרו-פורמטים הבאים: microdata, microformats, RDFa.
לאחר הביצוע תוכלו לראות את התוצר שלכם באמצעות כלי הבדיקה של גוגל המאפשר לראות תצוגה מקדימה ופירוט של הפרמטרים בעמוד עם הערות, הזהרות והנחיות כלליות.

ה Rich Snippets נתמך כרגע בארבעה סוגי תכנים: ביקורות, אנשים, עסקים, אירועים ומתכונים. בנוסף, גוגל קורא גם תיוג לתכני וידאו ומשתמש בהם לשיפור תוצאות החיפוש.

להערכתנו, בעתיד הקרוב נראה יותר ויותר תוצאות מבובססות על Rich Snippets משתלבות במנגנון ה universal search של גוגל, סוגי תכנים נוספים יתמכו באפשרות של Rich Snippets, ובשפות רבות יותר (כולל עברית).