חדשות Google – פברואר 2012

גוגל עורכים מפגשי עיון במגוון תחומים, אליהם הם מזמנים נציגים מחברות שונות  (חברות קידום אתרים, בניית אתרים, עיצוב ועוד). הוזמנתי מטעם חברת קידום האתרים SEO Israel, לאחד המפגשים אשר נערך בתחילת חודש פבואר 2012 במשרדי גוגל ת"א, נושא המפגש היה אפשרויות הפרסום ביוטיוב.

את הפוסט הזה אני כותב בהשראת המפגש ועל מנת לשתף את הידע שרכשתי. הוספתי כמה נתונים מעניינים על מנת שתוכלו לקבל פרופורציות ולהבין מה היכולות של יוטיוב.

אלו עיקרי נושאי המפגש:

  1. אפשרויות הפרסום ביוטיוב.
  2. מיקוד הפרסום לקהל היעד.
  3. עובדות נתונים ומגמות – יוטיוב.

אזורי סרטוני הפרסום ומודעות יוטיוב

  • Promoted-Videos "הסרטונים המקודמים" בדיוק כמו התוצאות הממומנות בגוגל (תמונה בהמשך).
  • In-Sream-Ads – סרטוני פרסומת שמופיעים (לרוב) בתחילת סרטון אחר, אך ניתן גם להציג אותם באמצע הסרטון או בסופו.
  • True-View – אלו סרטוני פרסומת אשר מופיעים יחד עם האפשרות לדלג על על הצפייה בסרטון "skip this add now" או "דלג על מודעה זו". מודל התשלום הוא רק בעבור סרטונים שנצפו במשך 30 שנית.
  • מודעת באנר –  ניתן לשלב את הבאנר יחד עם הסרטון ולייצר יותר חשיפה.

דוגמאות "לסרטונים מקודמים" ואפשרויות תצוגה של הפרסום ביוטיוב:

סרטונים מקודמים
סרטונים מקודמים - חיפוש עיצוב בית האח הגדול

מידות וחלוקת המסך:

יחידת פרסום

  • יחידת הפרסום הרגילה Masthead-standard מוצגת לרוחב העמוד בגודל – 970/250 פיקסל.
  • יחידת פרסום מתרחבת Masthead-Expandable  מודעה בגודל 970/250 פיקסל לאחר הקלקה הופכת לגודל של 970/500  פיקסל.
  • יחידת פרסום  שמשלבת מודעה Masthead-Tandem  (באנר בגודל 300/250).

מיקוד הפרסום לפי קהל יעד:

הגדרות הפרסום מבוצעות דרך ממשק האדוורדס תחת לשונית מסעות פרסום. תחילה נגדיר בהגדרות הבסיסיות את המיקומים (לאיזה מדינות נרצה לפנות) והשפות הרלוונטיות. בנוסף, בהגדרות המתקדמות ניתן להתאים תאריך תחילה/סיום לקמפיין, ניתן להגביל את מספר החשיפות לגולש חדש (גולש שרואה את הפרסומת בפעם הראשונה), לבצע אופטימיזציה לסרטון ואף לקבוע לאילו מכשירים או התקנים (מחשב שולחני, טאבלטים, סמארטפונים) נעדיף להציג את הפרסומת שלנו.

סרגל אדוורדס
ניווט דרך סרגל האדוורדס

 

תחת לשונית "היעדים" בממשק האדוורדס נוכל ליצור קבוצת מיקוד לקמפיין על פי מילות מפתח לחיפוש ביוטיוב ולרשת המדיה. הפרמטרים אתם נבחן הם: נושאים כללים (בישול, אומנות, וכדומה), טווח גילאים ומין וניהול והוספת מיקומים (אתרים נוספים) ועוד.

בנוסף, ניתן לשלול פרמטרים מסויימים שאנו לא מעוניינים בהם (יעדים שליליים) באותו אופן (כלומר, לא נרצה להציג את המודעה שלנו למכשירי הטאבלטים ולנשים מעל גיל 40).  יחד עם זאת, חשוב לציין כי את הנתונים האישיים גוגל יודע רק אם המשתמש נמצא במצב מחובר לחשבון (גיל, מין, מיקום גאוגרפי). לטענת גוגל 30-40% מהצופים ביוטיוב נמצאים במצב מחובר.

בנוסף הממשק מאפשר לנו להבין אילו מודעות מוצלחות יותר ואילו פחות, ולמעשה עוזר לנו לבצע אופטימיזציה לסרטונים. ניתן לראות את הפילוח של הצפייה בסרטונים על פי: מסע פרסום, מודעת וידאו, פורמט, ורשת (אחד הפרמטרים הנוספים הוא כמה המסרטון נצפה).

כך זה נראה במערכת אדוורדס:

כמה מהסרטון נצפה


איך בכלל YouTube נולד?

האתר נוסד על ידי שלושה עובדים של חברת Pay-Pal בחודש פבואר בשנת  2005. מטרתם הראשונית הייתה ליצור יכולת (פלטפורמה) להעביר קבצי ווידאו ושמע בין מחשבים באמצעות הרשת (כן פעם היה צורך כזה!).  וכבר בשנת 2006  בחודש אוקטובר זיהו אנשי גוגל את הפוטנציאל ורכשו את האתר (במסגרת עסקת חילוף מניות ענקית).

על מנת לרענן את הזיכרון כך נראה האתר בשנת 2006 (דצמבר):

youtube.com שנת 2006

 

פופולריות ומדדים (בקנה מידה עולמי):

  • יוטיוב הוא האתר השלישי הנצפה ביותר (על פי נתוני אלקסה).
  • מעל לשלוש ביליון סרטונים נצפים ביום! (3,000,000,000).
  • 800 מיליון מבקרים חדשים ביוטיוב בכל חודש.
  • כיום יוטיוב תומך בכל הרזולוציות כולל כולל תלת מימד (3D) וגם HD.
  • גוגל משקיעה ביוטיוב 365 מיליון דולר בשנה בעבור הגדלת רוחב הפס ושרתים חדשים.
  • 70% מהתנועה ליוטיוב מגיעה מחוץ לארה"ב.
  • רוב הצופים ביוטיוב הם בין הגילאים 18-54.
  • בפלטפורמה של יוטיוב לנייד (YouTube Mobile)  –נרשם נתון מרשים של – 100 מיליון צפיות ביום!
  • 10% מהסרטונים ביוטיוב הם באיכות HD , וקיימת מגמת עלייה.

לנתונים סטטיסטיים נוספים

 

כיום ניתן על ידי עריכת השוואה לזהות מגמות בסרטוני היוטיוב. גוגל השיקו את "Trends Dashboard" אשר בעזרתו ניתן לבחון סרטונים על פי מדינות, גילאים, מין, נתוני צפייה ועוד.

הממשק נראה כך:

Youtube Trends Dashboard

לכניסה לממשק

נשארים בלופ

הרשמו לניוזלטר שלנו ועדכונים חמים מכל מה ששיווק דיגיטלי אצלכם במייל

אודות המחבר

תגובה אחת

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עוד קצת ואתם בדרך לקידום אתרים טוב יותר

מלאו את כל הפרטים ונחזור אליכם בהקדם האפשרי. 
רוצים לדבר איתנו על נושא אחר? צרו קשר מכאן