זמן קריאה: 2 דקות

חברת יאהו נכנסת לשוק הפרסומות מונחות התוכן, וגם היא תאפשר לבעלי אתרים לשתול קוד באתר שלהם, להציג מודעות מטעם מפרסמי יאהו, ולהנות מן הרווחים על כל קליק. בשלב זה המערת נמצאת בגירסת בטא, והיא מופעלת במספר מצומצם של אתרים. שמה של המערכת: Yahoo! Publisher Network. המערכת צפויה לצאת בתפוצה רחבה עד סוף השנה.

Jenstar מדווחת על התרשמותה מן המערכת בבלוג שלה. הנה הנקודות העיקריות אותן היא מעלה:

  • המערכת מאפשרת עד 50 ערוצי מעקב אחרי מודעות – מספר די קטן
  • אין אפשרות להציג מודעות אלטרנטיביות – רק מודעות שירות לציבור. עם זאת, ניתן לצבוע את המודעה בצבע אחיד אם אין מודעה בתשלום.
  • המערכת נותנת את הזמן המדוייק לגביו מוערכת הסטטיסטיקה – שלא כמו בגוגל
  • בחירת הצבעים למודעה מוגבלת, והמערכת דוחה צבעים מסויימים. במצב זה הצבע מוחלף לשחור.
  • הגדלים של הפרסומות הן כמו של אדסנס
  • נראה שקיימת אפשרות להעביר את הכספים ישירות אל מערכת הפרסום של יאהו. זוהי פונקציה לה ממתינים מפרסמי גוגל כבר זמן רב.
  • אפשרות חסימת המפרסמים והדוחות הסטטיסטיים מאד דומים לאלו של גוגל
  • אסור להריץ מודעות יאהו יחד עם מודעות מונחות תוכן אחרות על אותו עמוד (אדסנס לדוגמא).

מה המשמעות של כל זה? קודם כל, זה אומר שלגוגל יש תחרות, ולכן הם יצטרכו להתאמץ יותר, ולשפר את השירות והמערכת שלהם.

דבר שני, למפרסמים תהיה עכשיו גישה נרחבת יותר לפרסום באתרים. מעניין מאד לדעת האם המערכת תתמוך בעברית!