מערכת גוגל אדסנס היא דרך מהירה וקלה עבור בעלי אתרים מכל הגדלים להציג מודעות רלוונטיות מבוססות טקסט המגיעות מתוך מערכת הפרסום של גוגל (גוגל אדוורדס). המודעות מוצגות בדפי התוכן של האתר, ועל כל לחיצה עליהן מרוויח בעל האתר כסף. המערכת מתאימה את המודעות המוצגות אל תוכן הדף, שיטת פרסום הנקראת פרסום קונטקסטואלי (contextual advertising), שיטה המבטיחה כי תוכן המודעות מתאים למה שהמשתמשים שלך מחיפושים באתרך, ולכן סוף סוף ישנה אפשרות לבעל האתר גם לקבל כסף וגם לשפר את חווית הגלישה של הגולשים שלו.

רישום למערכת גוגל אדסנס

תהליך הרישום מתחיל בלחיצה על הכפתור הבא:

כמה נקודות אליהן כדאי לשים לב בעת מילוי הפרטים:

  • בהמשך תוכלו להוסיף עוד כמה אתרים שתרצו לחשבון שלכם ללא אישור של כל אתר בנפרד.
  • שיטת קבלת הכסף הטובה ביותר היא העברה בנקאית - כך אין עמלה.
  • במידה והחלטתם על קבלת התשלום בצ'ק, הקפידו על מילוי מדוייק של הכתובת - לשם גוגל ישלחו אליכם את הצ'ק. בנוסף, בידקו עם הבנק שלכם אם יש אפשרות לקבל הנחה על הפקדות של צ'קים במטבע חוץ - העמלה הרגילה היא גבוהה ביותר (יכול להגיע עד 15 דולר לצ'ק).

כיצד המערכת בוחרת מודעות לאתר שלי?

לאחר ההרשמה למערכת גוגל אדסנס, ניתן לקבל קוד javascript אותו יש למקם באתרך במקום בו ברצונך להציג מודעות של גוגל אדוורדס. לאחר שתילת הקוד, גוגל יתחילו להציג באתר מודעות. זה הכל. מעתה, כל מה שנשאר לעשות הוא פשוט להמתין לכסף. גוגל ידאגו לכל השאר: איתור מודעות המתאימות לתוכן האתר שלך, והצגתן לגולשים שלך.

יכולת התאמת המודעות של גוגל היא יותר מאשר התאמת מילות מפתח בין המודעות לבין תוכן העמוד. המערכת משתמשת באלגוריתם מתוחכם הכולל איבחון מתקדם של תוכן הדף בכדי לקבוע במה עוסק הדף, ובכדי להפנות אליו את המודעות הרלוונטיות ביותר.

כאשר גוגל בוחרים איזו מודעה להציג באתר שלך, הם עושים זאת בהסתמך על מספר פרמטרים:

  • רלוונטיות - ככל שהמודעה רלוונטית יותר לתוכן הדף, כך תהיה לה עדיפות גבוהה יותר להיות מוצגת בדף.
  • מחיר - ככל שהמחיר אותו מוכן המפרסם לשלם גבוה יותר, כך תהיה לפרסומת עדיפות גבוהה יותר להיות מוצגת בדף.
  • יכולת המרה - מודעות אטרקטיביות, היוצרות אחוזי קליקים גבוהים יותר יוצגו בעדיפות.

יש למקם את המודעות של גוגל על דפים הכוללים בעיקר טקסט. רק הטקסטים משמשים להבנת התוכן של הדף, ולכן ככל שהטקסט רב יותר, כך תהיה האנליזה מדוייקת יותר. כמו כן יש לוודא כי הדפים בהם נמצאות המודעות הם דפים שהגישה לא חסומה אליהם באמצעות סיסמה, או דרך קובץ robots.txt.

כמה מרוויחים?

גוגל משלמים לבעל האתר לפי כמות הקליקים שהיו על המודעות של גוגל אדסנס באתרו. הנתונים המדוייקים נשמרים על ידי גוגל בסוד, אך נראה כי גוגל משלמים לבעלי האתרים בערך 60% מן הסכום אותו הם מקבלים מן המפרסם.

יש מספר גורמים המשפיעים על המחיר אותו משלם המפרסם עבור קליק באתר. הנה כמה מהם:

  • תוכן העמוד - ככל שדף עוסק בתחום עליו קיימת תחרות רבה יותר של מפרסמים, כך יהיה המחיר אותו הם מוכנים לשלם עבור קליק גבוה יותר.
  • Smart Pricing - זהו שמו של אגוריתם של גוגל שנועד לתת הנחה אוטומטית על המחיר לקליק באתרים או דפים שאינם צפויים ליצור אחוז גבוה של לקוחות (לא ברור עד הסוף כיצד גוגל קובעים אילו אתרים הם אתרים "טובים" ואילו אתרים הם אתרים "רעים").
  • ביצועים כוללים של האתר - גוגל מתייחס לא רק לדף מסויים בתוך אתר, אלא לאתר כולו כיחידה אחת. אם אתר מסויים מתפקד גרוע מאד (אחוזי קליקים והמרות נמוכים) אז זה ישפיע על המחיר גם בדפים בהם האחוזים טובים.
  • רמאות - קליקים שנובעים מרמאות (בעיקר קליקים של בעל אתר על הפרסומות באתר שלו) לא יקבלו תשלום. גרוע מכך - קליקים כאלה הם הסיבה מספר 1 לזריקת בעל אתר לתמיד מן המערכת.

שיפור הביצועים של התוכנית

בנושא הגדלת הרווחים מן האתר קיימים מקורות מידע רבים וטובים. כאן אני אמליץ רק על אחד מהם. מדובר בספר אלקטרוני (eBook) המסכם את הכללים החשובים לכל בעל אתר בנושא שיפור הביצועים של אדסנס באתר שלו. אמנם אין תחליף לניסוי וטעיה, אך הספר בהחלט נותן את הבסיס החשוב.

לצערי הספר באנגלית, אך האנגלית אינה קשה, והספר מלווה בדוגמאות רבות וקלות להבנה.

להצעת מחיר ופרטים 073-2240000
שלחו לנו מייל info@seoisrael.co.il