חמ"ל עדכוני גוגל

עדכון אלגוריתם של גוגל בזמן אמת!

במהלך השנה גוגל מפרסמת מאות עדכוני אלגוריתם. חלק מהעדכונים גדולים וגורמים לתנודות בדירוג התוצאות בעמודי תוצאות החיפוש. במקביל, ישנם לא מעט עדכונים (גם הם יכולים להיות גדולים) שגוגל אינה מאשרת כי בוצעו מצידה אך כמות הפרסומים בבלוגים המקצועיים וברשתות החברתיות מעידה על תנודתיות בעמודי תוצאות החיפוש.

ריכזנו מספר כלים המציגים בצורה ברורה האם בוצע עדכון של גוגל. 

ה-Widget של חברת RankRanger

ה-Widget מציג בזמן אמת האם בוצע עדכון גוגל

העמודות מציגות לאורך החודש האחרון את מדד התנודות בעמודי תוצאות החיפוש של גוגל.

בנוסף, חברת RankRanger מאגדת באופן שוטף את עדכוני גוגל לאורך השנים.

ה-Widget של חברת Semrush

Widget נוסף המציג תמונה כללית ומהירה של עדכון גוגל הוא כלי של חברת SEMrush. ה-Widget מציג בצורה מספרית את מדד התנודתיות של תוצאות החיפוש בגוגל.

הכלי אינו מציג את גוגל ישראל אבל כמעט כל עדכון משפיע תחילה על google.com בגרסת המובייל. לכן אם מדד זה יעלה לכיוון 10 (המספר המרבי) ייתכן ובוצע עדכון.

היתרון ב-Widget של חברת SEMrush הוא שניתן לראות את השפעות העדכון בחלוקה לפי סוגי עולמות אתרים כמו אתרי חדשות, אתרי איקומרס, אתרים מתחום המשפט, המשחקים, הבריאות ועוד. החברה מציגה תנודתיות בחלוקה של מעל ל-20 סוגי עולמות אתרים.

אתרים וכלים נוספים שאנו מתעדכנים באמצעותם

  • מנוע חיפוש לעדכונים של הבלוג Search Engine Roundtable – מחפשים אחר תאריך העדכון ומקבלים את כל הפוסטים שפורסמו בסביבת התאריך. 
  • MozCast – ה-Widget של MOZ שמתעדכן בעקבות תנודתיות המיקומים בגוגל. ה-Widget בנוי בשיטת מזג האוויר כאשר הטמפרטורות גבוהות כך יש להסיק כי בוצע עדכון בגוגל.
  • חשבון הטוויטר של Google Webmasters – חדשות ועדכונים מחברת גוגל עצמה – אין יותר אמין מזה 🙂

מה זה עדכון אלגוריתם של גוגל ואיך הוא עובד?

לפי גוגל, מערכת הדירוג שלה מבצעת עדכונים על מנת לעזור לגולשים למצוא את מה שהם מחפשים בצורה מהירה, רלוונטית ושימושית. בגלל כמות מידע אינטרנטי הגדלה כל יום יש צורך במנגנון המבצע מיון. 

מערכת הדירוג מורכבת ממספר גדול מאוד של אלגוריתמים (רובוטי סריקה) בכדי לספק מידע שימושי ביותר עבור הגולש. האלגוריתמים בוחנים גורמים רבים כמו שאילתות הגולשים, רלוונטיות ושימושיות דפי הנחיתה ומומחיות מקורות המידע. 

גוגל מבצעת עדכונים שוטפים למערכת הדירוג שלה על מנת לעמוד בסטנדרטים גבוהים של איכות ורלוונטיות. 

איך יודעים מתי היה עדכון של גוגל?

מקדמי אתרים רבים מתעוררים לעדכון אלגוריתם של גוגל שהתרחש בלילה. הם ניגשים ישר למערכת מעקב המיקומים של לקוחותיהם על מנת לבדוק אם היו עליות או ירידות במיקומי הביטויים שבמעקב. זוהי אחת הדרכים המהירות והיעילות לבחינה האם אתרי הלקוחות נפגעו או התחזקו בעקבות העדכון.

בנוסף למערכת מעקב המיקומים, ישנם לא מעט בלוגים מקצועיים ואתרים של כלי SEO חזקים ומוכרים המבצעים גם הם מעקב אחר תנודתיות של תוצאות החיפוש בעמודי התוצאות של גוגל.

חווית פגיעה במיקומים? אנו זמינים לפגישת ייעוץ!
עוד קצת ואתם בדרך לקידום אתרים טוב יותר

מלאו את כל הפרטים ונחזור אליכם בהקדם האפשרי. 
רוצים לדבר איתנו על נושא אחר? צרו קשר מכאן