זמן קריאה: 2 דקות

הפונקציה המאפשרת למפרסם לבצע פרסום לפי אתר קיימת כבר זמן רב במערכת גוגל אדוורדס, אך עד עתה היא לא הייתה פעילה כל עוד ממשק המשתמש של המערכת היה מוגדר בעברית. היום שמתי לב כי הפונקציה מאופשרת גם בממשק המשתמש בעברית. מעתה, בעמוד הראשי של החשבון ("כל מסעות הפרסום") מופיע קישור חדש "ממוקד אתרים" המאפשר הקמת מסע פרסום חדש שיופיע באתרים על-פי בחירת המפרסם מבין האתרים הקיימים ברשת גוגל אדסנס. במסעות פרסום מסוג זה שיטת התשלום היא לפי cpm, כלומר לכל 1000 חשיפות, ללא תלות בכמות הקליקים על המודעה.

כדאי לשים לב כי מודעות במסע פרסום ממוקד לפי אתר תופסות יחידת פרסום שלמה כאשר הן מופיעות, והטקסט שלהן מופיע כשהוא מובלט בצורה משמעותית ביותר. מסיבה זו מעניינת מאד השאלה מדוע המפרסמים הישראלים אינם משתמשים בפונקציה חזקה זו.

כדאי לשים לב כי על מנת שהמודעה שלכם תופיע בעת שימוש במיקוד לפי אתר, עליה לנצח את כל המודעות האחרות האמורות להופיע באותה יחידת פרסום, כלומר, שה-cpm שאתם מציעים יהיה גבוה מה-ecpm של אותה יחידה עבור פרסום בתשלום לפי קליק. לכן, אל תצפו למציאות אלא רק לפרסום טוב.

הערה: בשלב זה הפונקציה בעברית עדיין איננה עובדת בצורה טובה – אתרים רבים בהן קיימת אפשרות לפרסם באמצעות גוגל אדסנס אינם מופיעים במערכת, אפילו כאשר מבוצע חיפוש על שם הדומיין שלהם ישירות. עם זאת, ניתן להוסיף אתרים אלו יותר מאוחר באמצעות ביצוע עריכה דרך הקישור Edit sites and CPMs.