זמן קריאה: 2 דקות

מחקר חדש שפורסם על-ידי חברת WebSiteStory, בדק את שיעור ההמרה (conversion) בארבעת מנועי החיפוש הגדולים. תוצאות המחקר די מפתיעות: אתר AOL הוא מנוע החיפוש בעל שיעור ההמרה הטוב ביותר עבור לקוחות B2C, עם 6.17% המרה. מיד לאחריו מגיע אתר MSN עם 6.03%. יאהו מגיע שלישי עם 4.07%, וגוגל ממוקם רק אחרון עם 3.83% המרה.

על-פי המחקר, ממוצע ההמרה של מנועי החיפוש האחרים היה נמוך משמעותית מזה של ארבעת הגדולים, ועמד על 1.97%.

המחקר נעשה ללא הבדלה בין תוצאות חיפוש אורגניות ובין תוצאות חיפוש ממומנות.

מהו המקור לתוצאות מפתיעות אלו? יתכן כי מדובר בהבדלים בסוג הגולשים שהמנועים השונים מושכים. יתכן כי פורטלים מלאי תוכן ושירותים כמו AOL ו-MSN מושכים מראש קהל בעל נטייה רבה יותר לבצע קנייה, בעוד גוגל פונה יותר אל קהל גולשים המחפש מידע או גולש באופן כללי.

נקודה בה כדאי להתחשב בעת בחינת תוצאות המחקר היא כי סביר להניח שהתוצאות שנמצאו באתרי המדגם יהיו גבוהות מן התוצאות באתרים אחרים מאחר והאתרים שנדגמו משתמשים בטכנולויות שנועדו לשיפור יחסי ההמרה שלהם.

חברת WebSiteStory מספקת תוכנת סטטיסטיקה לאתרים (HBX Analytics), הכוללת יכולת מדידת שיעורי המרה. הנתונים שפורסמו במחקר נלקחו מאתרים המשתמשים במערכת הסטטיסטית של החברה, והם נכונים לחודש ינואר 2006.