חשבתי לשתף את קוראי בבעיות שהיו לי עם חברות בזק בינלאומי ובזק. יש לי בביתי רשת אינטרנט אלחוטית, אשר ספקית השירות שלה היא בזק בינלאומי. לאחרונה העברתי את המחשב שלי חדר, וכשניסיתי להתחבר שוב לאינטרנט לא הצלחתי, משום שנדרשתי להכניס קוד.
כדי לפתור את הבעיה, תחילה התקשרתי לתמיכה הטכנית של בזק בינלאומי. מהם קיבלתי תשובה שהם אינם אחראים לתשתית של הרשת האלחוטית ושעלי להתקשר לבזק.
התקשרתי לבזק, ולאחר זמן המתנה של כ-7 דקות ענה לי נציג התמיכה. הוא בישר לי שבזק מספקת שירות תמיכה לאינטרנט אך ורק בתשלום של 10 ש"ח לחודש, עם התחייבות של חצי שנה. אני מזכיר לכם שכל מה שרציתי היה את הקוד לרשת האלחוטית. 7 ספרות שנציג התמיכה דרש עבורם 60 שקלים, עם התחייבות לחצי שנה.
בעבר היה לי ויכוח עם עמית, בנוגע לעדיפות של תוכנות בתשלום על תוכנות קוד פתוח. אחת הטענות שלו לטובת התוכנות בתשלום היא התמיכה שהוא יודע שיקבל אם תקרה תקלה בתוכנה. במקרה הזה, שילמתי כבר כמה מאות שקלים להתקנת הרשת האלחוטית, ואני משלם בכל חודש תשלום לא קטן גם לבזק בינלאומי עבור שירותי האינטרנט שלי. האם אני צריך לשלם עוד כסף גם לתמיכה הטכנית של בזק?
שוטטתי ברשת ומצאתי את הכתבה הזאת בYNET שעוסקת באותו עניין. אני חושב שאתחיל לברר לגבי מבצעים של חברות אחרות.
