זמן קריאה: 2 דקות

עושה רושם שבינג מצליח לחלחל – לפחות בחודש אוגוסט 2009.
בדרוג המבוסס על סקר נילסן לחודש אוגוסט צויין כי בחודש זה נתח החיפוש ממנוע זה בארה"ב מגיע כבר לכדי 10%. גידול של 22% בממוצע מחודש קודם לכן – זאת בזמן שבגוגל מראים על גידול של 2.6% (64.6%). יאהו לעומת זאת ירדה בחודש זה ב-4.2 אחוז וגוזרת נתח חיפוש של 16%.
החל מיוני השנה מפרסמת מייקרוסופט סרטונים קצרים בטלויזיה (ארה"ב) ובערוץ היעודי ביו טיוב (כמה אירוני שהוא משויך לגוגל). נדמה כי הסרטונים מציגים את המנוע החדש כמנוע המוביל לקבלת החלטה במקום לייצר שאלות נוספות ובלבול. בפרסומות נעשה שימוש בסלוגנים וגירוי המשתמש – לא מצאתי בהם תוכן של ממש אולם אם מטרתן היא להוביל לניסיון יתכן ופרסומות אלו משרתות את מטרתם והן מקור החשיפה הגוברת למנוע החדש.
אתם מוזמנים להחליט בעצמכם. ראו מקבץ כאן.
ישנן הדלפות ברשת, בייחוד בחשבונות טוויטר – בין השאר של עובדי מייקרוסופט, בנושא גירסה חדשה למנוע – Bing 2.0 שתצא כבר בשבועות הקרובים.
ההדלפות החלו מעט לאחר שמיקרוסופט עדכנה על החידושים הצפויים במנוע החדש בייחוד נושא הנוחות בחיפוש לוקאלי מבוסס נקודת ציון במפה.

נציגי חברת מיקרוסופט לא אישרו באופן רשמי את השקת הגרסה החדשה אולם מציינים את נושא המאפיינים החדשים והשיפור באלגוריתם החיפוש, אשר לטענתם, יופיעו בהדרגה כבר בחודשים הקרובים.
מעניין אם השינויים הצפויים במנוע יהיו "שקופים" גם לגולש בישראל וישנו את נתוני החשיפה והשימוש במנוע החדש גם בארץ.

בינתיים, לראייתי, לא נראה כי Bing קרוב להצגת תוצאות "נכונות" וראויות בעברית, אם כי יש שיפור קל מהעת בו בחנתי אותו לראשונה עבור מספר שאילתות פופולריות פחות. עם זאת, אני לא שולל על הסף שמדובר בעניין של זמן עד שהמנוע יתבגר ואולי גם אני אשנה את דעתי.