הבלוג של SEO ישראל

3 פיצ'רים שימושיים שהאנליטיקס החדש מציע

הגרסה החדשה של גוגל אנליטיקס טומנת בחובה כמה פיצ'רים שימושיים, שאינם מופעלים כברירת מחדל, אך יכולים לשפר את היכולת שלנו לבצע מעקב סטטיסטי אחר התנועה והאינטראקציה באתר. בפוסט הבא, אסביר על שלושה פיצ'רים מעניינים, הזמינים רק בגרסה החדשה של האנליטיקס, שנראו בעיניי כשימושיים ומשמעותיים במיוחד.

מעקב אחר זמני הטעינה

למעקב נוח ומאורגן יותר אחר זמני הטעינה באתר (אשר משפיעים כידוע על דירוג תוצאות החיפוש), ניתן להטמיע שורת קוד פשוטה, שתאפשר לקבל בגרסה החדשה של האנליטיקס מידע על זמני הטעינה של הדפים באתר, בחלוקה לפי תצוגות שונות. המידע מוצג בצורה שימושית במיוחד, עם מידע על זמן הטעינה הממוצע של כל עמוד (בפרק זמן נבחר) ואחוזי העזיבה בהתאם.

מעקב אחר זמני הטעינה

כיצד להפעיל את הפיצ'ר?

יש להוסיף לקוד המעקב של האנליטיקס את השורה הבאה: _gaq.push(['_trackPageLoadTime']);
כלומר, כך ייראה קוד המעקב:

<script type="text/javascript">var _gaq = _gaq || [];
_gaq.push(['_setAccount', 'UA-XXXXX-X']);
_gaq.push(['_trackPageview']);
_gaq.push(['_trackPageLoadTime']);
(function() {
var ga = document.createElement('script'); ga.type = 'text/javascript'; ga.async = true;
ga.src = ('https:' == document.location.protocol ? 'https: //ssl' : 'http: //www') + '.google-analytics.com/ga.js';
var s = document.getElementsByTagName('script')[0]; s.parentNode.insertBefore(ga, s);
})();
</script>

לאחר מכן, כל שיש לעשות הוא לגשת בגרסה החדשה של האנליטיקס לאזור ה-Content ולעבור ל-Site Speed.

מעקב אחר הפעילות החברתית באתר

הגרסה החדשה של גוגל אנליטיקס מציגה כברירת מחדל מידע אודות השימוש בכפתורי +1 באתר (במידה ואתם משתמשים בהם באתר), אך ניתן להטמיע סקריפט מעקב מורחב, שיספק גם מידע על השימושים בכפתורי Twitter או Facebook Like/Unlike/Send.

נתונים אילו יכולים לספר על האינטראקציה של גולשי האתר באמצעות כפתורי ה-Social: כמה מתוכם לחצו על Google +1 וכמה השתמשו בכפתורי השיתוף של Facebook או Twitter. בנוסף, תוכלו לקבל מידע על הדפים עם האינטראקציה החברתית המשמעותית ביותר ונפח הפעילות החברתית הממוצעת של כל ביקור באתר, בחלוקה לפי סוגי הכפתורים.

מעקב אחר הפעילות החברתית באתר

כיצד להפעיל את הפיצ'ר?

יש להוריד את הסקריפט הבא: ga_social_tracking.js (קליק ימני – שמירה בשם), לעדכן אותו בשרת ולהוסיף הפניה אליו בקוד האתר, בין קוד המעקב של האנליטיקס לבין תג סגירת ה-Head.

<!-- Google Analytics Social Button Tracking -->
<script type="text/javascript" src="https://s3.amazonaws.com/ha_js/ga_social_tracking.js"></script>

להטמעת המעקב בכפתור פייסבוק Like, יש לייצר את הקוד באמצעות אתר המפתחים של פייסבוק, שבסופו של דבר ייראה כך:

<div id="fb-root"></div><script src="http://connect.facebook.net/en_US/all.js#appId=xxxxxxxxxxxxxxx&xfbml=1"></script><fb:like href="www.hyperarts.com" send="true" width="450" show_faces="false" font=""></fb:like>

בסקריפט זה צריך לשלב את קוד המעקב הבא, ממש לפני תג הסגירה של fb:like –

<script type="text/javascript">_ga.trackFacebook();</script>

כך זה ייראה בסופו של דבר (זה הקוד שצריך לעדכן בדפי האתר, באזורים המיועדים לכך):

<div id="fb-root"></div><script src="http://connect.facebook.net/en_US/all.js#xfbml=1"></script><fb:like href="www.example.com" send="true" width="450" show_faces="false" font=""><script type="text/javascript">_ga.trackFacebook();</script></fb:like>

להטמעת מעקב בכפתור טוויטר, יש לייצר את הקוד של הכפתור באמצעות אתר טוויטר ולשלב אותו באזור הרלוונטי באתר. כך זה ייראה:

<a href="http://twitter.com/share" class="twitter-share-button" data-count="horizontal" data-via="hyperarts">Tweet</a><script type="text/javascript" src="http://platform.twitter.com/widgets.js"></script>

כעת, יש להגדיר סקריפט JS נוסף, שיופיע ממש לפני תג הסגירה ויאפשר שימוש ב-API של טוויטר. הסקריפט צריך להופיע לאחר הקריאה לקובץ ga_social_tracking.js.

<!-- Load Twitter JS-API asynchronously -->
<script type="text/javascript">
(function(){
var twitterWidgets = document.createElement('script');
twitterWidgets.type = 'text/javascript';
twitterWidgets.async = true;
twitterWidgets.src = 'http://platform.twitter.com/widgets.js';
// Setup a callback to track once the script loads.
twitterWidgets.onload = _ga.trackTwitter;
document.getElementsByTagName('head')[0].appendChild(twitterWidgets);
})();
</script>

זהו. לאחר ההטמעה הזו, תוכלו לעקוב באנליטיקס אחר האינטראקציה באתר באמצעות כפתורי גוגל +1, כפתורי טוויטר וכפתורי Send/Like/Unlike של פייסבוק. את המידע תמצאו בגרסה החדשה של האנליטיקס, בקטגוריה Visitors ו-Social.

מידע אודות שאילתות חיפוש

לפני מספר ימים, גוגל פתחו לכלל משתמשי האנליטיקס את האפשרות לקבל נתונים על שאילתות החיפוש בגוגל, ישירות מתוך הממשק החדש של גוגל אנליטיקס. לאחר השלמת תהליך ההתממשקות הפשוט, שבין חשבון האתר בכלי מנהלי האתרים של גוגל (Google Webmaster Tools) לבין חשבון האנליטיקס, תוכלו לקבל באנליטיקס שלושה דו"חות מעניינים ושימושיים.

למעשה, עד היום, נתונים אילו היו זמינים רק בכלי מנהלי האתרים, ואפשרו לקבל מידע רק עבור 30 הימים האחרונים. כעת, תוכלו לקבל מידע מכל פרק זמן שתבחרו, המתייחס למספר ושיעור ההופעות והקליקים של הדפים המובילים באתר או השאילתות המובילות בגוגל, בחלוקה חדשה לפי אזורים גיאוגרפיים ואזורי המתחם של גוגל (Mobile, Web, Image).

הנתונים אמנם עדיין מופיעים כמדגם (ומעוגלים בכדי להציג נתונים נוחים), אבל יכולים לשמש אותנו בכדי להבין בצורה טובה יותר, שינויים משמעותיים במדדים כמו אחוזי הקלקות (CTR), מספר חשיפות, מיקום ממוצע לתקופה מסוימת וכדומה. נתונים אלה משמעותיים במיוחד כשמבצעים אופטימיזציה לתגיות ה-Meta Description או ה-Title בדפי האתר, שכן לאחוזי ההקלקות יש השפעה על דירוג התוצאות האורגניות.

מידע אודות שאילתות חיפוש

כיצד להפעיל את הפיצ'ר?

ראשית, כנסו לחשבון האנליטיקס שלכם ועברו לממשק החדש באמצעות קישור הטקסט שמופיע בצבע אדום, בחלקו הימני העליון של המסך: New Version.

כעת, לחצו בתפריט השמאלי על "Traffic Sources" ופתחו את התפריט שמופיע מתחת לכותרת "Search Engine Optimization". לחצו על אחד מהדו"חות שיופיעו בתפריט זה, על מנת לפתוח את מסך ההתממשקות:

Google Webmaster Tools Sharing

לאחר לחיצה על "Set up Webmaster Tools data sharing", תגיעו ללשונית "Web Property Settings" במסך הגדרות החשבון של האתר באנליטיקס. באמצעות מסך זה, תוכלו לבצע הוספה של האתר לכלי מנהלי האתרים של גוגל (יש צורך באימות של האתר), או לקשר את חשבון האנליטיקס לחשבון ה-WMT שכבר הגדרתם בעבר לאתר זה.

נשארים בלופ

הרשמו לניוזלטר שלנו ועדכונים חמים, מדריכים וטיפים מאנשי המקצוע המובילים בארץ אצלכם במייל, ללא ספאם וללא הטרדות.

9 תגובות

  1. תודה יניב על הפוסט החיוני הזה – 🙂

    בנוגע למעקב אחר זמני הטעינה:
    1. גוגל לא מודדים את כל הגולשים – מדובר במדגם של 10% וניתן לראות את זה ביחס שבין הצפיות בעמודים לבין מדד ה-page load sample.

    2. ניסינו לשים את הקוד באפליקציה בפייסבוק על בסיס JS ואנחנו לא מקבלים את הנתונים הבסיסים של לפחות עליית העמוד הראשון (שמכיל את שאר העמודים באפליקציה)

    בנוגע למעקב אחר הפעילות החברתית באתר: מדובר בפיצ'ר שמקל עלינו מאד. עד היום ניתרנו אותו באמצעות events. עכשיו העסק הולך להיות הרבה יותר פשוט.
    *שים לב שרשמת "לפני תג הסגירה של fb:like " ובדוגמא הקוד מופיע לפני תג הפתיחה של fb:like
    * יש לי הרגשה שהסקריפט שהדבקת לטוויטר "Load Twitter JS-API asynchronously" מעט מיותר (מלבד העובדה שהתגית לא מכילה type="text/javascript" מה שעלול להוות בעיות בחלק מהדפדפנים)
    הוא מייצר את אותה תגית סקריפט עם אותם פרמטרים בהדבקה ששמת שלפני (מלבד async=true שניתן להוסיף ידנית).

    אני די משוכנע שאת כל הקוד הזה אפשר לקצר (יש מצב שגם בסקריפטים של פייסבוק) – שווה לבדוק:
    את זה לשים לפני האנאליטיקס

    ואת זה לשים אחרי ה trackPageview:
    twitterWidgets.onload = _ga.trackTwitter;

    שוב תודה על העידכונים!

  2. אכלתי קצת צנזורת קוד בתגובה… :S לא נורא העיקר הכוונה מי שהבין הבין… 🙂

  3. החיבור של הנאליטיקס לוובמאסטרטולס מציג מידע לא מדוייק אבל בהחלט מעניין, בכל מקרה אחלה סקירה 🙂

  4. שלום

    לאחר שאני לוחץ על Traffic Sources נפתח סרגל מתחת שכתוב בו Search Engine
    ולא Search Engine Optimization. אם אני לוחץ על Search Engine זה לא מוביל אותי לשום מקום. האם אני מפספס את הכפתור הנכון ? אני לוחץ מתחת ל Traffic Sources

    תודה

  5. שי, אתה כנראה בודק בגרסה הישנה של האנליטיקס. בחלקו העליון הימני של המסך, תראה קישור טקסט בצבע אדום שנקרא "New Version". לחיצה עליו תוביל אותך לגרסה החדשה של האנליטיקס, שם תמצא את תפריט ה-Search Engine Optimization (ודברים נוספים).

    יוראי, תודה על התגובה ועל ההמלצות. ביצעתי כמה עדכונים בפוסט.

    יניב

  6. שלום יניב

    לא הסתכלתי בגרסה הישנה אבל כנראה צריך לעשות restart למחשב לפני שהוא מציג את הכפתורים המתאימים. עכשיו זה בסדר.

    עוד הערה קטנה, כאשר מסתכלים על אחוזי קליקים של מילות מפתח הוא מציג את המילה אבל אין אפשרות כמו ב WMT ללחוץ על המילה ולראות את ההתפלגות של אחוזי ההקלקות לפי מיקומים. נכון ?

    תודה רבה, פוסט שהועיל לי.

  7. היי שי, אתה צודק. לדעתי אפשר לייצר דו"ח מותאם אישית עם ההתפלגות הזו (לא ניסיתי). כיף לשמוע שהפוסט הועיל 🙂
    יניב

  8. שלום רב!
    יש לי שאלה שאני לא מצליח למצוא לה פתרון.
    מהי ההסתברות שלקוח חדש יחזור לאתר? (נגיד החודש, או בחצי השנה הקרובה). במילים אחרים, כמה מה-New Visitors חוזרים?
    אני לא יודע אם אפשר להוציא את המידע הזה עם מה שאנליטיקס מספקת לך.
    תודה מראש!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עוד קצת ואתם בדרך לקידום אתרים טוב יותר

מלאו את כל הפרטים ונחזור אליכם בהקדם האפשרי. 
רוצים לדבר איתנו על נושא אחר? צרו קשר מכאן