זמן קריאה: 2 דקות

גוגל השיקו שירות חדש בשם google co-op. עד עתה נמנעתי מלכתוב עליו, מאחר ולא היה לי ברור עד הסוף מהו בדיוק השירות החדש המוצע. אז הנה המסקנות העיקריות.

נניח שאתם מומחים בתחום מסויים, ואתם רוצים לסייע לגולשים באיתור מידע איכותי בתחום התמחותכם. באמצעות השירות החדש תוכלו ליצור בעצמכם תוצאות חיפוש מיוחדות (subscribed links) שיופיעו בראש תוצאות החיפוש של גולשים שיבחרו בכם בתור מומחים. כאשר הגולש יחפש אחר ביטוי חיפוש אותו אתם הגדרתם, יופיע בראש דף תוצאות החיפוש שלו הקישור המיוחד שלכם. 

בעת יצירת תוצאת החיפוש המיוחדת שלכם תוכלו להגדיר את הכותרת, התיאור ואת הקישור אליו יוביל הקישור המיוחד.

ניתן להוסיף את הקישורים המיוחדים באמצעות העלאת קובץ xml המכיל את הגדרת הקישורים אל שרת אינטרנט כלשהו, והפניה של גוגל אל שרת זה. לאחר מכן תוכלו לאפשר לגולשים הסומכים עליכם להיות מנויים על הקו-אופ שלכם, ולקבל את התוצאות המיוחדות שלכם בעת ביצוע חיפושים אותם הגדרתם מראש.

על מנת לראות כיצד עובד השירות, ניתן לגשת אל הפרופיל אותו יצרתי, להרשם אליו, ולאחר הרישום לגשת אל google.com, ולבצע חיפוש אחר המילים "קידום אתרים". יש לזכור כי בכדי לראות את הקישורים המיוחדים עליכם להיות מחוברים אל ה-google account שלכם.

קיימות כרגע מספר בעיות אותן אני מזהה בשירות החדש:

  • השירות דורש כי המחפש יהיה מחובר אל חשבון הגוגל  (google account) שלו.
  • השירות אינו עובד ב-google.co.il.
  • השירות מחייב את המומחה להיות עם גישה על שרת אינטרנט אליו הוא יוכל להעלות את הקובץ שלו.
  • אורך שורות הטקסט קצר יחסית, והן נחתכות על ידי שלוש נקודות (…) במקרה של שורה ארוכה, במקום לגלוש לשורה הבאה.