אני יודע שאני לא המקור האובייקטיבי ביותר בנושא בחירת חברת קידום אתרים, אבל הייתי רוצה להסביר מהי לדעתי הדרך הטובה ביותר לבחור חברת קידום אתרים. מדובר על חמישה סעיפים שלטעמי הם החשובים ביותר בבחירת חברת קידום אתרים.
1. מיקום הלקוחות במנועי החיפוש
לחברת בניית אתרים רצינית צריך להיות "תיק עבודות" רציני של כמה עשרות אתרים שהיא קידמה. מומלץ לבחור רנדומלית מספר אתרים מוכרים שהיא קידמה, ומספר אתרים לא מוכרים, ולבדוק את מיקומם בגוגל, תחת ביטויים תחרותיים.
חברת קידום אתרים טובה היא חברה שהצליחה לקדם את כל סוגי לקוחותיה, גם אתרים של חברות גדולות ומוכרות אשר בדרך כלל דורשות קידום ענף של מספר רב של ביטויים, וגם ארגונים קטנים בעלי אתרים לא מוכרים, שמתחילים בנקודה בה אף גולש לא מכיר אותם ואת האתר שלהם.
2. דעת הלקוחות על חברת קידום אתרים
בתחום קידום אתרים ובניית אתרים אחד הנושאים החשובים ביותר הוא השירות. לכן אני ממליץ לבחור שוב מספר אתרים שהחברה קידמה, להתקשר למשרדים שלהם, ולבקש לדבר עם מי שאחראי על השיווק או על האתר בחברה. תתפלאו לגלות את מידת הנכונות ושיתוף הפעולה שיראה הלקוח.
השאלות שתשאלו את הלקוח הן למשל:
- מהו השירות שקיבלת מהחברה?(בניית אתר, קידום אורגני במנועי חיפוש, פרסום ממומן וכו')
- באיזה ביטוי תחרותי הצליחה חברת קידום האתרים לקדם אותך?
- בתוך כמה זמן נראו התוצאות?
- האם חברת קידום האתרים הייתה זמינה לפניותך?
- האם לאחר תקופת קידום עלו משמעותית התנועה באתר ו/או הרווחים מהאתר?
3. מיקום חברת קידום האתרים על הביטוי "קידום אתרים"
אין מה לעשות, אם חברת קידום האתרים לא הצליחה להביא עצמה למקום גבוה בתוצאות האורגניות על ביטוי מפתח, או במלים אחרות אם הסנדלר הולך יחף, זה יכול לנבוע מאחת משתי סיבות:
- מדובר על חברת קידום אתרים חדשה
- מדובר על חברת קידום אתרים שלא הצליחה לקדם את האתר של עצמה
4. וותק חברת קידום אתרים
חברות קידום אתרים קמות ונופלות כל הזמן. יש יתרון רב בשכירת שירותי חברת קידום אתרים עם שנות נסיון בתחום קידום אתרים, ועם בטחון להמשך פעילות בעתיד. חברה שההתמחות וההתמקצענות שלה הן בקידום אתרים ובשיווק באינטרנט בלבד, ושצברה ידע וכוח עם השנים, יכולה להבטיח קבלת תוצאות משמעותיות בקידום שיחזיק זמן רב.
5. מה כולל שירות קידום האתרים
שירות של חברת קידום אתרים מקצועית כולל הרבה יותר מהשגת לינקים. יש לוודא כי יש בידי חברת קידום האתרים לספק שירות מקצועי בתחומי שיווק נוספים כגון:
- פרסום ממומן
- ידע ויכולת טיפול בשפות תכנות ומערכות הפעלה
- הבנה בנושאי שימושיות וכתיבה ברשת
- שימוש בכל המאפיינים של תוכנות סטטיסטיות
לסיכום, בחירת חברת קידום אתרים דומה לבחירת עורך דין. אם הייתם רוצים לתבוע חברת נדל"ן, וההחלטה הייתה בין עורך דין שמתמחה בנדל"ן, בעל שנים של נסיון בתחום, ושלא הפסיד אף פעם בתיק, לבין עורך דין שלא מזמן סיים את התמחותו, במי הייתם בוחרים?
